,

علت سوختن و خراب شدن موتور ظرفشویی

ظرفشویی 775x321 - علت سوختن و خراب شدن موتور ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی راحتی زیادی در زندگی‌ به وجود آورده‌اند. فرآیند خسته کننده و طولانی شستن ظرف‌ها از صبر و حوصلۀ عدۀ زیادی خارج است. شهرنشینان و به خصوص آنان که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند به خوبی از اهمیت این وسیله آگاه هستند. در این مقاله از خدمات پشتیبان به علت خراب شدن موتور ظرفشویی می پردازیم.

برای افراد شاغل، جدا از ساعات کاری، زمان زیادی که در مسیر تردد به محل کار و برعکس آن صرف می‌شود، خستگی زیادی را به دنبال دارد. تصویر کوهی انباشته از ظرف‌ها در پیشخوان آشپزخانه واقعاً صحنۀ رنج آوری خواهد بود.

همین‌طور زمانی که مهمانی تمام شده و ظرف‌های کثیف زیادی به جای مانده‌اند. در این حالت هم شستن ظرف‌ها با دست و با خستگی بعد از مهمانی کار سختی خواهد بود. اینجاست که یک ماشین ظرفشویی می‌تواند کار را بسیار ساده کند. بنابراین، سوختن ماشین ظرفشویی اتفاقی آزاردهنده است. در صورت تجربه چنین مواردی می بایست از تعمیر ماشین ظرفشویی تعمیرسرا استفاده نمایید زیرا این مشکل باید به صورت ریشه ایی حل شود.

سوختن موتور ظرفشویی با چه علائم و نشانه هایی همراه است؟

چگونه تشخیص دهیم موتور ظرفشویی سوخته است؟ نشانه ها و علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی چیست؟ قطعاً خراب شدن هر قطعه در لوازم برقی با علائم و نشانه هایی همراه است که نشان می دهد قطعه از دستگاه دچار آسیب شده است. دانستن این علائم کمک می کند تا شما بتوانید طی زمان کوتاه تری به تشخیص علت خراب شدن موتور ظرفشویی بپردازید.

Untitled 16 - علت سوختن و خراب شدن موتور ظرفشویی

پیشنهاد ما: خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی

چند نشانه سوختن موتور ظرفشویی عبارتند از:

  • دستگاه بلافاصله بعد از روشن شدن خاموش می شود.
  • ماشین ظرفشویی روشن میشود ولی کار نمی کند.
  • قدرت و عملکرد ماشین ظرفشویی به شدت کاهش پیدا می کند.
  • صدای ماشین ظرفشویی در حین کار زیاد است.
  • ممکن است بوی ناخوشایند سوختگی از دستگاه خارج شود.
  • بازوهای آب پاش توانایی خود را برای اسپری کردن آب در ظرفشویی از دست می دهند.

روش تعویض موتور ماشین ظرفشویی چگونه است؟

در مواقعی ممکن است عیب موتور ظرفشویی به گونه ای باشد که با تعمیر درست نشود. در واقع تنها را برای راه اندازی مجدد ظرفشویی، تعویض کردن موتور ظرفشویی است. برای تعویض موتور ظرفشویی ابتدا باید موتور اصل و با کیفیت را مطابق با نوع برند و مارک خریداری کنید‌. بعد از خرید موتور ظرفشویی، باید سقف و دیواره این دستگاه را جدا کنید تا بتوانید قطعات آن را از هم جدا کرده و به موتور دسترسی پیدا کنید.

Untitled 17 - علت سوختن و خراب شدن موتور ظرفشویی

در ابتدا پتو یا حوله ای که مقداری ضخامت دارند را در کف زمین پهن کنید که تا صدمه به سایر اجزای ماشین ظرفشویی وارد نشود. برای تعویض موتور ماشین ظرفشویی، برد و منبع ظرفشویی را از آن جدا کنید و در گوشه ای قرار دهید.  در ادامه پیچ های متصل به کف دستگاه را باز کنید و لوله ها را جدا کنید. محافظ، قرقره و فنر را با کمک خارهای محافظ جدا کنید. حال تمام پیچ ها و اتصالاتی که باعث اتصال موتور به کف ظرفشویی می شوند را جدا کنید. در ادامه موتور آسیب دیده را از دستگاه خارج کرده و با موتور جدیدی جایگزین کنید.

بعد از قرار دادن موتور جدید در جایگاهش تمام اتصالات، سوکت ها و سایر اجزای ظرفشویی را در جای اصلی قرار دهید. در ادامه دستگاه را به پریز وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. تعویض موتور ظرفشویی مانند تعمیرات موتور ماشین ظرفشویی به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد و توسط افراد عادی امکان پذیر نمی باشد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن موتور، از تکنسین های حرفه ای برای تعمیر موتور ظرفشویی استفاده کنید.

نحوه تعمیر موتور ماشین ظرفشویی

در صورتی که موتور ظرفشویی خراب شده باشد، باید برای راه اندازی مجدد ظرفشویی آن را تعویض یا تعمیر کرد. تعمیر کردن موتور ظرفشویی تنها زمانی امکان پذیر است که بتوانید بعد از باز کردن دستگاه، عیب یابی موتور ماشین ظرفشویی را انجام دهید. قطعاً می دانید که علت های متعددی موجب خراب شدن موتور ظرفشویی می شوند. برای تشخیص این موضوع و بررسی اینکه کدام قطعه از موتور دچار خرابی شده است، در ابتدا باید موتور را باز کنید.

برای تعمیر موتور ماشین ظرفشویی توصیه می شود ابتدا پنل های ظرفشویی را از دستگاه جدا کنید. سپس فیلتر ظرفشویی را باز کنید و آب درون آن را خارج کنید. در ادامه پیچ هایی که در پنل زیری هستند را باز کرده و آن را از دستگاه جدا کنید. برای تعمیر یا دسترسی به موتور ظرفشویی بهتر است سنسور آنتی فلور را جدا کنید. شلنگ ها و پمپ ها و سایر اجزایی که مانع دسترسی به موتور ظرفشویی می شوند را از دستگاه جدا کنید.

  • اگر سیم پیچ موتور ماشین ظرفشویی سوخته، بهتر است آن را تعویض کنید.
  • چنانچه سیم پیچ نسوخته است، میتوانید به بررسی قطعات داخلی موتور بپردازید و در صورت خرابی، هر کدام را تعویض کنید.
  • اگر پروانه موتور شکسته، میتوانید آن را تعویض کنید.
  • بلبرینگ های موتور ظرفشویی قابل تعویض است.
  • کاسه نمد، مرز بین خشکی و آب در موتور ظرفشویی میباشد، آن را چک نمایید و در صورت خرابی تعویض کنید.
  • روتور هم قابل تعویض میباشد.

نحوه تست موتور آب ماشین ظرفشویی

قبل از تست موتور آب ماشین ظرفشویی، بررسی کنید که آیا ماشین ظرفشویی شما کد خطای موتور پمپ را ارسال می کند یا خیر. اگر نه، علائم خرابی موتور پمپ را بررسی کنید. اگر هنوز به شواهد بیشتری از خرابی موتور نیاز دارید، از یک مولتی متر برای خواندن مقاومت موتور استفاده کنید. یک موتور خوب فقط مقاومت 30-40 اهم خواهد داشت.

  • اگر موتور ظرفشویی شما از نوع خازنی است، میتوانید با برق مستقیم تست نمایید.
  • موتورهای دایرکت را با اهم متر تست نمایید.
  • اگر موتور ظرفشویی شما اینورتر است، در ابتدا برد الکترونیکی آن را تست نمایید.

نظر تعمیرکار خدمات پشتیبان درباره عیب یابی مشکلات موتور ظرفشویی

موتور ماشین ظرفشویی یکی از اصلی ترین اجزایی است که در صورت خرابی و معیوب شدن، دیگر دستگاه روشن نخواهد شد. از این رو باید در سریع ترین زمان اقدام به بررسی و عیب یابی مشکلات موتور ظرفشویی و رفع آن ها نمایید. البته لازم به ذکر است که عیب یابی موتور ماشین ظرفشویی و رفع مشکلات مربوط به آن نیازمند برخورداری از دانش تخصصی در رابطه با نحوه عملکرد موتور و کارکرد و وظایف آن می باشد. در نتیجه بهتر است برای عیب یابی تخصصی دستگاه خود از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

  • در صورتی که موتور ماشین ظرفشویی دچار خرابی شود، هر زمانی که ظرفشویی را روشن می کنید، آبی وارد دستگاه نخواهد شد و ورودی آب ماشین ظرفشویی متوقف می گردد.
  • همچنین وجود صداهای غیرعادی و بلند مانند صدایی وزوز و سوت در ماشین ظرفشویی نشان دهنده سوختن موتور است که این مشکل ممکن است در اثر کاهش عمر مفید دستگاه رخ داده باشد.
  • در برخی موارد از بازوی آبپاش ظرفشویی هیچگونه آبی اسپری نمی شود؛ زیرا موتور دچار خرابی شده و با معیوب شدن آن آبی وارد بازوی آبپاش نمی گردد.
  • در این موارد باید نشتی شیلنگ آب و شیر برقی ورودی آب را نیز بررسی نمایید تا از خرابی موتور ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل نمایید.
  • چنانچه بوی بد ظرفشویی به مشام می رسد، از علائم سوختن موتور دستگاه بوده و باید سریعا ظرفشویی را خاموش نمایید.
  • به طور کلی عوامل مختلفی می تواند موجب خراب شدن موتور ظرفشویی شود که از میان آن ها می توان به استفاده بیش از حد، ساییدگی دنده موتور، نوسانات برق و عدم سرویس به مواقع موتور اشاره نمود.
  • در صورت مواجهه با هریک از این موارد و برای عیب یابی مشکلات موتور ظرفشویی و برطرف کردن آن ها می توانید از تعمیرکار ظرفشویی متخصص خدمات پشتیبان کمک بگیرید.

نتیجه گیری از علت خراب شدن موتور ظرفشویی

در مطالب بالا به بررسی اینکه چه عواملی باعث خراب شدن موتور ظرفشویی می شوند؟ نشانه های خراب شدن موتور ماشین ظرفشویی و روش هایی که جهت تعمیر موتور ظرفشویی کاربرد دارد، می پردازیم. در صورتی که ظرفشویی شما کار نمی کند، باید در صورت خراب شدن موتور آن را تعویض یا تعمیر کنید. تعمیر و تعویض موتور ماشین ظرفشویی باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

ظرفشویی دستگاه بسیار حساسی است که تعمیرات آن باید با دقت بالایی انجام شود. بنابراین اگر دانش کافی برای تعمیر و تعویض موتور ظرفشویی را ندارید، می توانید جهت تعمیرات به مجموعه بزرگ خدمات پشتیبان مراجعه کنید.

این مجموعه نیروهای خود را در کمتر از یک ساعت بعد از تماس و ثبت درخواست شما به محل می فرستد. همچنین مجموعه خدمات پشتیبان از اعتبار بالایی برخوردار است و هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی را تا ۷۵ درصد کاهش می دهد. شما می توانید با خیال راحت به این مجموعه مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *