,

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش  و چرا لباسشویی خاموش آب را وارد مخزن می کند ؟ در اینجا علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش ال جی سامسونگ دوو اسنوا پاکشوما بکو کندی زیرووات ایندزیت آگ و … را توضیح می دهیم . امروزه ماشین‌های لباسشویی نقش بسیار مهمی در زندگی ما پیدا کرده‌اند. این ماشین‌ها می‌توانند با صرفه‌جویی در زمان و مواد شوینده استفاده شده در مدت زمان اندکی حجم زیادی از لباس‌ها را شستشو و حتی خشک نمایند. ماشین‌های لباسشویی به علت داشتن تنوع زیاد دارای ویژگی و مزیت‌های گوناگونی می‌باشند البته تعدادی از این ویژگی‌ها به صورت عمومی در همه آنها وجود دارد.

برای استفاده درست و صحیح از این ماشین‌ها می‌بایست نکات زیادی را رعایت کرد. ولی گاهی اوقات بعضی از قطعات بر اثر فرسایش و طول عمر یا خرابی مکانیکی یا نوسانات برق خراب می‌شوند. در اینجا به علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی که خاموش است می‌پردازیم. مهم نیست برند لباسشویی شما چیست این مطلب برای تمامی ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک یکسان می‌باشد.

چرا لباسشویی خاموش است ولی آب داخل دیگ جمع می‌شود؟

مکانیزم لباسشویی به طوری طراحی شده که هنگام نصب لباسشویی شیر آب ورودی به لباسشویی وصل می‌شود و شیر آب را باز می‌کنید ولی آب وارد لباسشویی نمی‌شود تا زمانی که شما برنامه را انتخاب کنید و کلید شروع را فشار دهید بعد از آن لباسشویی شروع به آبگیری و شستشو می‌کند.

حالا شاید زمانی متوجه شوید با اینکه ماشین لباسشویی در حالت خاموش یا استند بای است آب وارد لباسشویی شده، همانطور که در بالا توضیح دادیم نحوه عملکرد لباسشویی به گونه است که با وصل کردن لباسشویی به آب و باز بودن شیر آب، آبی وارد دستگاه نمی‌شود تا زمان استارت بعد از استارت کردن لباسشویی برد یا تایمر لباسشویی با قطعه‌ای به نام شیر الکتریکی فرمان می‌دهد و مگنت آن دریچه ورودی را باز می‌کند و آب وارد دستگاه می‌شود و بعد از پر شدن حد مجاز دوباره برد یا تایمر دستور قطع آب را می‌دهد.

حالا با گذشت زمان ممکن است این قطعه (شیر الکتریکی) دچار ایراد شود و در حالت خاموش آب از آن عبور کند و داخل لباسشویی آب جمع شود در این حالت حتما باید شیر برقی را کامل تعویض کنید.

Untitled 2 - جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

لباسشویی یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه هاست. برای تعمیر ماشین لباسشویی یا باید یک فرد متخصص باشیم یا آموزش تعمیر ماشین لباسشویی را گذارنده باشیم. یکی از بزرگترین مشکلات متعدد عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است.

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی  و عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی در حالی که برنامه شستشوی به اتمام رسیده یکی از مشکلات ماشین لباس شویی است. که این مشکل به دو حالت کلی تقسیم بندی می شود.

۱- آب داخل دیگ ماشین لباسشویی تمیز است

اگر آبی که داخل دیگ ماشین لباسشویی بود، تمیز است مشکل از شیر الکترویکی ماشین لباسشویی است که باید نسبت به تعویض یا تعمیر شیر برقی لباسشویی اقدام نمایید.

۲- آب داخل دیگ ماشین لباسشویی کثیف است

اگر آبی که داخل دیگ ماشین لباسشویی بود، کثیف است مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی بخاطر انصداد فاضلاب می باشد که باید بررسی شود.

علت های دیگر ماندن آب داخل ماشین لباسشویی

در حالتی که ماشین لباسشویی در انتهای برنامه یا در اواسط برنامه قرار دارد و آب در ماشین لباسشویی باقی می ماند به چند علت بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم

۱- فیلتر ماشین لباسشویی چک شود

ممکن است به علت گیر کردن نخالات در فیلتر ماشین لباسشویی ، دیگر عملکرد مناسبی نداشته باشید و باعث شود آبد داخل ماشین لباسشویی بماند. برای تعویض فیلتر ماشین لباسشویی میتوانید از قسمت پایین لباس شویی اقدام به تعویض فیلتر نمایید.

 

۲- خرطومی زیر دیگ ماشین لباسشویی چک شود

باید همیشه به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است نخلاتی که همراه با لباسهای خود داخل ماشین لباسشویی قرار میدهد در خرطومی دیگ ماشین لباسشویی قرار گیرند که بعد از مدتی از خروج آب جلوگیری خواهد کرد.

برای اطمینان از اینکه خرطومی لباسشویی شما هیچ گونه رسوب و نخلاتی داخلش قرار نگرفته با دست باید خرطومی را فشار دهید و آن را بررسی نمایید.

 

۳- پروانه پمپ ماشین لباسشویی بررسی شود

همانطور که اشاره کردیم وجود هرگونه شی دیگر در بین لباس ها باعث انسداد و عدم کار کردن پروانه پمپ ماشین لباسشویی خواهد شد مثل : پوست پسته، دکمه ها، کش پول و ..

 

۴- پمپ تخلیه  ماشین لباسشویی را بررسی کنید

بعد از اینکه تمام مراحل بالا را امتحان کردید و بازهم مشکل پابرجا بود باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید.که میتواند پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب باشد. که باید اقدام به تعویض آن نمایید.

 

۵- فضلاب داخلی منزل را چک کنید

راه آب فاضلاب منزل مسدود شده است و اجازه تخلیه آب را نمیدهد. که باید نسبت به رفع انسداد اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *