,

علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خشک نشدن ظروف در ظرفشویی ، دلایل مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا می شوید. گاهی این مشکل مربوط به یک عامل ساده، مثل تنظیمات اشتباه بوده و گاهی هم خرابی قطعات داخلی دستگاه را نشان می دهد. در هر صورت وقتی ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمی کند، باید هرچه زودتر دستگاه را عیب یابی کرده و اقدامات تعمیراتی لازم را انجام دهید. در ادامه این مقاله، دلایل و راهکارهای خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی را معرفی می کنیم.

اگر با اجرای راه حل های معرفی شده موفق به حل مشکل نشدید، می توانید با تیم تعمیر ماشین ظرفشویی در مرکز خدمات پشتیبان تماس بگیرید.

تکنسین های مجرب این مرکز به آدرس شما آمده و اقدامات لازم را برای تعمیر ماشین ظرفشویی در محل  انجام می دهند.

dishes are not drained in dishwasher - علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

از جمله مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار دستگاه علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

یکی از کارهایی که بسیاری از کاربران به اشتباه انجام می دهند و منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود، خارج کردن ظروف زودتر از به اتمام رسیدن چرخه شستشو است. مشخصا در این شرایط، ظروف کاملا خشک نشده و رطوبت روی آنها باقی می ماند.

خرابی دریچه هوای ماشین ظرفشویی علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی دارای یک دریچه هوا هستند که هوای گرم و مرطوب تولید شده در چرخه آبکشی را تخلیه می کند. گاهی خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ناشی از خرابی این دریچه است. اگر دریچه هوا به درستی باز نشود، رطوبت بر روی ظروف باقی می ماند و برای حل مشکل، باید این بخش را تمیز کرده و در صورت نیاز، تعویض نمود.

خرابی موتور فن دریچه هوای ماشین ظرفشویی علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

حتی خرابی فن دریچه هوا هم باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شود. البته این قطعه هم مثل خود دریچه هوا تنها در برخی از مدل ها وجود دارد. در هر صورت با تعمیر یا تعویض این موتور می توان مشکل خشک نشدن ظروف را برطرف کرد.

مایع جلا دهنده علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

یکی از مسائلی که منجر به خشک نشدن ظروف در انوع مدل های ماشین ظرفشویی می شود، به مایع جلا دهنده مربوط است. ممکن است مقدار کافی از این مایع داخل دستگاه نباشد و یا بنا به دلایلی، مایع به بخش مورد نظر نرسیده باشد.

برای بهبود فرایند شست و شو استفاده از پودرهای مکمل توصیه میشه، یکی از ویژگی های فیزیکی مولکول آب کشش سطحی هست، استفاده از جلا دهنده‌ها خاصیت کشش سطحی آب رو که باعث ایجاد قطرات کروی روی سطح ظروف میشه کم می کنه و بر خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی کاملا موثر هست، وقتی از جلا دهنده استفاده می کنید، آب روی ظروف سُر میخوره و باقی نمیمونه، بنابراین استفاده به اندازه کافی از جلا دهنده می‌تونه بر خشک کردن ظروف اثر گذار باشه.

اشتباه چیدن ظروف علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

شکل چیدن ظروف تاثیر بسیاری در عملکرد ماشین ظرفشویی دارد. یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، چینش نادرست و غیر استاندارد آنها در ظروف است. این مساله باعث می شود که عمل شستشو و خشک کردن به طور دقیق و درست انجام نگردد.

dishes are not drained in dishwasher3 - علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

یکی از مواردی که در بررسی علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش کمتر به آن توجه می‌شود، نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی است. نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی بر خشک شدن یا خشک نشدن آن‌ها تاثیر بسزایی دارد. در واقع چینش غیراستاندارد و نادرست ظروف باعث انجام نشدن درست عمل شستشو و خشک کردن می‌شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که بین ظرف‌ها حتما در دستگاه فاصله بگذارید. همچنین نباید ظروف را به دیواره‌های ماشین ظرفشویی بچسبانید و به‌خصوص بیش‌از‌حد نیز دستگاه را پر نکنید. با این اقدامات گردش آب ‌و هوا بین ظروف بهبود می‌یابد که منجر به خشک شدن بهتر ظروف می‌شود. با تجدید نظر در چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی، دیگر نیازی به تعمیر ظرفشویی ال جی یا سایر برندها نخواهد بود.

به هم ریختن تنظیمات برنامه شستشو علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی بخشی تحت عنوان تنظیمات دارند که عملکرد های مختلف دستگاه در آنها تنظیم می گردد. اگر این بخش روی گزینه های QuicK و PreWash تنظیم شده باشد، ظروف به صورت کامل خشک نخواهند شد. بنابراین برای رفع مشکل خشک نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی ، اول این بخش را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاح کنید.

برای شروع به کار ماشین ظرفشویی تنظیم یک برنامه‌ی شست و شوی مناسب ضروریه، معمولا بعضی برنامه ها شامل مرحله‌ی خشک کردن ظروف نیستن، پس برای خشک کردن ظروف حتما یادتون باشه که این مرحله رو تنظیم کنین، عموما دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی می‌تونه به شما تو این زمینه کمک خوبی ارائه بده.

البته در صورتی که به دفترچه راهنما دسترسی ندارید یا به هر دلیلی نمیتونید از دفرچه استفاده کنید، حتما از مشاوران دکتر تعمیر کمک بگیرید تا شما رو در روند و استفاده‌ی اصولی از ماشین ظرفشویی راهنمایی کنیم.

از تعمیران ماشین ظرفشویی بیشتر بدانید

خرابی المنت علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

یکی از اصلی ترین دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، خرابی قطعات داخلی این دستگاه از جمله المنت ظرفشویی  است. برای بررسی این مورد، اول ماشین ظرفشویی را از برق جدا کرده و سپس با استفاده از یک مولتیمتر، رسانندگی المنت را بررسی کنید. اگر برای بررسی و ترمیم این قطعه مهارت کافی ندارید، بهتر است که انجام این کار را بر عهده متخصصن تعمیر لوازم خانگی در مرکز سخت افزار ایران بگذارید.

dishes are not drained in dishwasher2 - علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

المنت ماشین ظرفشویی، قطعه‌ای است که تنظیم درجه حرارت دستگاه را بر عهده دارد. اگر المنت ماشین ظرفشویی بوش سوخته باشد، ظروف با آب سرد شسته شده و به همین دلیل در انتهای برنامه، عمل خشک کردن ظروف در دستگاه انجام نمی‌شود.

خراب بودن المنت گرمایی یکی از علت‌های اصلی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ، بوش، ال جی و سایر برندها است. المنت گرمایی در زیر مخزن ظرفشویی قرار دارد. با باز کردن پنل پایینی دستگاه می‌توانید آن را چک کنید. باید وضعیت ترمینال‌ها و سیم‌هایی که مدار الکتریکی را به آن متصل می‌کند، موردبررسی قرار دهید. در صورت نیاز حتماً با یک تکنسین تماس بگیرید تا عیب‌یابی را دقیق انجام دهد و اگر لازم بود قطعات را تعویض کند.

خرابی ترموستات علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

خرابی ترموستات دیگر موردی است که می تواند منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. این قطعه وظیفه تامین ایمنی دستگاه در مقابل افزایش بیش از حد دما را بر عهده دارد. خرابی ترموستات و عدم عملکرد درست این قطعه، باعث می شود که المنت پیش از خشک شدن ظروف خاموش شود.

به این ترتیب، چرخه خشک کن با اختلال مواجه شده و ظروف به صورت کامل خشک نخواهند شد. برای رفع مشکل در این شرایط، باید ترموستات تعویض شده و یا در صورت نیاز، ترمیم گردد. برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، بهتر است که تعمیر و تعویض این قطعه حساس را به تکنسین های مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بسپارید.

یکی دیگر از مواردی که به عنوان علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی بوش می‌توانیم به آن اشاره کنیم، خرابی ترموستات است. ترموستات ظرفشویی وظیفه تامین ایمنی دستگاه در برابر افزایش بیش‌ازحد دما را بر عهده دارد.

عملکرد نادرست ترموستات در ظرفشویی باعث می‌شود که المنت دستگاه قبل از خشک کردن ظروف خاموش و متوقف شود. به همین دلیل، چرخه خشک کن ظرفشویی بوش با اختلال مواجه می‌شود و ظروف کامل خشک نمی‌شوند. برای رفع این مشکل دستگاه، باید از تکنسین حرفه‌ای تعمیر ظرفشویی آاگ، بوش، سامسونگ و سایر برندها کمک بگیرید.

از دلایل آبگیری نکردن ظرف شویی چه میدانید؟

مایع کمک آبکشی علت خشک نشدن ظروف در ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی ، مایع کمک آبکشی یا مخزن کمک آبکشی است. بدون وجود این مایع، آب از روی ظروف به راحتی سرازیر نمی شود و در نتیجه ظروف خوب خشک نمی شوند. از وجود این مایع و بسته بودن کامل درپوش آن اطمینان حاصل نموده و به این ترتیب، مشکل را برطرف کنید.

راهکارهای حل مشکل خشک نکردن ماشین ظرفشویی

برای حل مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، راهکارهای مختلفی وجود دارد. بسته به دلیل بروز این مشکل، می توان آن را به شکل های مختلفی حل کرد. چنانچه ایراد از مواردی همچون به هم ریختن تنظیمات، نحوه چینش ظروف، مایع جلادهنده و … باشد، کافی است این موارد را اصلاح کنید.

اما در صورتی که قطعات آسیب دیده باشند، برای تعمیر یا تعویض آنها باید از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. به هیچ عنوان خودتان برای باز و بسته کردن ظرفشویی اقدام نکنید؛ تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز به ابزار مخصوص دارد و هرگونه خطا یا اشتباه می تواند به کلی دستگاه را از کار بیندازد.

تعمیرات ظرفشویی

نمایندگی تعمیرات ظرفشویی در مرکز سخت افزار ایران، جمعی از زبده ترین تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی را استخدام کرده و پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا را نیز در اختیار آنها قرار داده است. به همین دلیل تعمیر ماشین ظرفشویی در این مرکز، در سطح کیفی و تخصصی بالایی انجام شده و کاربران می توانند از ترمیم محصول شان اطمینان کامل داشته باشند.

مشکلاتی همچون:  بروز صداهای ناهنجار، سفید یا برفکی شدن ظروف شیشه ای، باقی ماندن لکه در ظرف های داخل ظرفشویی، تخلیه نشدن آب دستگاه، چفت نشدن درب ظرفشویی، چکه کردن دستگاه، بروز بوی نا مطبوع از ظرفشویی، توقف ناگهانی ورود آب به دستگاه، خشک نشدن ظروف، روشن نشدن دستگاه، طولانی شدن بیش از حد چرخه شستشو، بیرون نیامدن قفسه ی ظروف و ترک برداشتن دستگاه، مهم ترین مواردی هستند که در نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بررسی و تعمیر می گردند. گفتنی است این مرکز در جهت راحتی هرچه بیشتر کاربران، خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل را نیز به آنها ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *