نگهداری ظرف شویی اسنوا

تعمیرات و نگهداری ظرف شویی اسنوا

اولین ماشین ظرفشویی در حدود سال ۱۸۵۰ میلادی اختراع شد، اما مانند دستگاه‌های شستشوی لباس، دستگاه‌های بسیار بزرگ بودند که از انرژی بخار و منابع آب گرم برای خیساندن بسیاری از ظروف در یک زمان استفاده می‌کردند و تعمیرات و نگهداری ظرف شویی اسنوا را ما در این مقاله می گوئیم.

به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییراتی در این دستگاه بوجود آمد تا اینکه در سال ۱۹۷۰ با صنعتی شدن کشورها و سر کار رفتن خانم‌ها نیاز شدیدی به این دستگاه پیدا شد تا امروز به یکی از وسایل ضروری خانه‌ها تبدیل شده است.

همه صنایع لوازم خانگی با موضوع چگونگی جذب مشتری بیشتر، برای محصول خود مبارزه می‌کنند. برای ماشین‌های ظرفشویی، بازار همچنان در حال رشد است، زیرا میدان گسترده‌تری نسبت به سایر لوازم خانگی دارد به طور مثال ۹۹.۷ درصد خانوارهای آمریکایی و اروپایی دارای یخچال و فریزر هستند، اما تنها ۵۷ درصد، از ماشین‌های ظرفشویی استفاده می‌کنند. این درصدها برای تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی امیدوار کننده بوده است،

اما نشان می‌دهد که مشتریان بالقوه که ماشین‌های ظرفشویی ندارند، ممکن است متوجه شوند که این وسایل مزایای بیشتری نسبت به شستن ظرف‌ها نسبت به دست دارند. برای جذب مشتری‌ها، آخرین پیشرفت در ساخت ماشین ظرفشویی، گزینه بهداشتی‌سازی با چرخه حرارت بالا برای کشتن باکتری‌ها می‌باشد. کم کردن صدا، بهره‌وری انرژی، و تمیزتر کردن ظروف، ویژگی‌هایی هستند که به طور مداوم بهبود می‌یابند.

نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی

اساسا یک ماشین ظرفشویی، یک ربات است که ظرف غذای کثیف را تمیز کرده و با آب شستشو می‌دهد. انسان‌ها باید ظرف‌ها را درون آن بچینند، مواد شوینده را اضافه کنند، برنامه‌های شستشوی مناسب را تنظیم کرده و آن را روشن کنند. طبق مراحل زیر:

۱ – آب به دستگاه وارد می‌شود.

۲ – آب را به درجه حرارت مناسب می‌رساند.

۳ – مواد شوینده به طور خودکار در زمان مناسب باز می‌شود.

۴ – پاشش آب توسط جت پمپ صورت می‌گیرد تا ظروف را تمیز کند.

۵ – آب کثیف تخلیه می‌شود.

۶ – آب را دوباره پاشش می‌کند.

۷ – آب دوباره تخلیه می‌شود.

علاوه بر این، ماشین ظرفشویی‌های خود را کنترل می‌کند تا مطمئن شود همه چیز درست کار می‌کند. سنسور، دمای آب را تشخیص می‌دهد. ماشین ظرفشویی از گرمای بیش از حد و یا آسیب رساندن به ظروف جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از سنسورها می‌تواند تشحیص دهد که آیا سطح آب زیاد است یا نه و عمل‌کرد تخلیه را فعال می‌کند تا ماشین ظرفشویی را از سرریز نگه دارد.

برخی از ماشین‌های ظرفشویی حتی دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند آب پاکی از ظروف را شناسایی کنند. هنگامی که آب به اندازه کافی روشن است، ماشین ظرفشویی می‌داند که ظروف تمیز است.

تعمیر ماشین ظرفشویی هم از دیگر لوازم منزل می باشد که کارایی بسیار در زندگی ها امروز دارد و اختلال در عملکرد این دستگاه کاراها را با مشکل روبرو خواهد کرد.

معمولاً دستگاه های ماشین ظرفشویی عمری تا حدود 12 سال دارند ولی احتمال دارد که در اثر گذشت زمان و استفاده های مکرر زودتر از این حد دچار مشکلاتی بشوند.

گاهی بعضی از مشکلات پیش آمده را خودتان هم می توانید برطرف کنید ولی برخی دیگر را باید از تکنسین های مخصوص در تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا کمک بگیرید تا بتوانند مشکلات در عملکرد این دستگاه را برای شما برطرف کنند، تعمیرگاه خدمات پشتیبان در خدمت شما همشهریان عزیز تهرانی ایست.

دلیل انجام نشدن عمل شستن ظروف در دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا

دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا دارای کیفیت بسیار خوبی است ولی گاهی هم احتمال دارد که مشکلاتی برای عملکردش نمایان بشود از جمله خوب نشستن ظروف در داخل دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا است.

که می تواند اشکال در قسمت قطعه تسمه ی پمپ آب باشد و یا دلیلی دیگر مانند خرابی شیر ورودی و یا اشکال در قسمت برد دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا باشد که باید هر چه زودتر دستگاه عیب یابی بشود و ایرادش را برطرف کرد و تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا در تعمیرگاه اسنوا انجام شود.

نیازمند یک تعمیر کار خوب

در مواقعی که دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا در منزل شما دچار مشکلاتی نظیر: سوختن موتور دستگاه ماشین ظرفشویی، داشتن برق در بدنه ی دستگاه، خراب شدن لاستیک دور درب دستگاه، خوب نشستن ظروف میشود.

و همچنین روشن نشدن دستگاه ماشین ظرفشویی، باز و بسته نشدن درب دستگاه، نشتی آب از زیر دستگاه ماشین ظرفشویی، خاموش شدن دستگاه در حین انجام کار، ار کار افتادن خشک کن دستگاه، از کار افتادن تایمر دستگاه و در نهایت جرم گرفتن دستگاه است.

که شما را نیازمند یک تعمیر کار خوب و ماهر تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا میکند و باید عیب دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید.

علت چشمک زدن چراغ دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا

وقتی که دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا شما دارای چنین مشکلی می باشد باید در ابتدا المنت و ترموستات که در رساندن دمای آب به بالا موثر هستند.

با وجود مشکل برای هر کدام از این قطعات، آب در دستگاه گرم نخواهد نشد و اگر با گذشت زمان مناسب باز هم آب به گرمای مطلوب نرسد احتمال چشمک زدن در این دستگاه وجود دارد، در صورت چشمک زدن  و نمایان شدن کدهای خطا در این دستگاه ماشین ظرفشویی باید علتهای متفاوت در آن را بررسی کرد.

تخلیه نکردن آب از دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا

در زمان روبرو شدن با این مشکل باید پمپ تخلیه را بررسی کنید تا با مسدود کردن پمپ تخلیه به واسطه ی اشیا این مشکل به وجود نیامده باشد.

بعد از این مورد می توانید شیلنگ تخلیه را بررسی کنید که تا خوردگی در آن پیش نیامده باشد.

اگر موتور پمپ تخلیه از کار افتاده باشد و یا سوخته باشد باید برای برطرف کردن این عیب از کارشناسان مجرب تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کمک باید گرفت.

دلایلی خشک نکردن دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا

در این مواقع که چنین مشکلی در دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا روبرو میشوید مواردی است که احتمال برطرف کردنش می تواند با خود شما باشد.

با کم بودن مواد براق کننده در داخل دستگاه ماشین ظرفشویی در زمان شستشوی ظروف، شاید در انتخاب برنامه ی شستشوی دستگاه ماشین ظرفشویی تنظیمات به خوبی انجام نگرفته باشد.

در مواقعی که شما ظروف را زودتر از مقدار زمانی مشخص شده از داخل دستگاه بیرون بیاورید احتمال تمیز نشدن ظروف وجود خواهد داشت.

چیدمان نادرست ظروف در داخل دستگاه هم می تواند در خشک نشدن ظروف موثر باشد، اینها مواردی است که با نمایان شدنش در ماشین ظرفشویی خود آن را بتوانید برطرف کنید.

در صورت مشاهده ی هر یک از مشکلات و اختلال در عملکرد دستگاه ماشین ظرفشویی اسنوا و برای تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا با ما تماس بگیرید تا حضور کارشناسان مجرب تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا خود در محل بتوانیم اشکالات پیش آمده برای دستگاه شمارا برطرف کنیم.

ماشین های ظرفشویی یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌روند که امروزه در مدل های مختلف ساخته شده و دارای قابلیت های متعددی هستند. ماشین های ظرفشویی فارغ از قطعات و تکنولوژی که از آن برخوردارند گاهی در کارکرد خود دچار مشکلات و اختلال در عملکرد می شوند. برخی از مشکلاتی که ممکن است برای این دستگاه ها به وجود آید و نیازمند تماس با نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز تعمیرات ظرفشویی می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کار نکردن دستگاه

کار نکردن ماشین ظرفشویی به دلیل مشکل در فیوز حرارتی و یا خراب بودن کلید درب و یا به دلیل مشکل برد کنترل اصلی مثلا عدم ارسال ولتاژ برق به اجزای دستگاه

مشکل در قفل درب ظرفشویی

مشکل در قفل درب ماشین ظرفشویی و مشکل در آغاز کار دستگاه

اختلال در عملکرد

اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی به دلیل مشکل در سیم پیچ و پنل کنترلی

اختلال در برنامه های شستشو

کار نکردن ماشین ظرفشویی و یا وجود اختلال در برنامه های شستشو به دلیل وجود مشکل در تایمر مثلاً عدم اتصال جریان برق به اجزای مناسب در زمان مناسب

نکات مهم در استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی

به منظور بهره گیری بهتر از ماشین ظرفشویی و افزایش عمر و کارایی دستگاه رعایت موارد زیر توصیه می شود:

  • دستگاه را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید.
  • متناسب با میزان کثیفی ظرف ها برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کنید.
  • از شوینده های مرغوب و دارای استاندارد بالا و متناسب با مدل دستگاه خود استفاده کنید.
  • از نمک های مناسب و اصلی برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • فیلتر دستگاه را مرتبا تمیز کنید.
  • در صورت پوسیدگی و خرابی لاستیک و چفت درب سریعا با نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز ظرفشویی دیبا پشتیبان برای تعویض آن تماس بگیرید.
  • هرگونه نشتی در ماشین ظرفشویی را جدی بگیرید.
  • تا حد امکان ته مانده های غذا را از ظروف حذف کنید تا مانع گرفتگی پمپ و یا دیگر شیلنگ های دستگاه شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *