پاک کردن چربی روی ظروف / تولید زباله کمتر با استفاده از جوش شیرین

تمیز کردن و پاک کردن چربی روی ظروف آن هم بعد از آشپزی، یکی از کارهای سخت و البته دم دستی هر روزه است اما اگر از روش درست شست و شوی آن غافل شویم، هزینه‌های قابل توجهی به ما تحمیل خواهد شد.
پخت کتلت یا تهیه یک زرشک پلو با مرغ مجلسی، شاید هم سرخ کردن سیب‌زمینی نتیجه‌ای شگفت‌انگیز دارد. همه اعضای خانواده و شاید مهمان‌ها را با ذوق گرد سفره جمع می‌کند تا از طعم خوش غذای مورد علاقه‌شان لذت ببرند اما بخش سخت ماجرا خلاص شدن از ظرف‌های چرب به خصوص تابه مخصوص سرخ کردن است.

Untitled 1 2 - پاک کردن چربی روی ظروف / تولید زباله کمتر با استفاده از جوش شیرین

مضرات ریختن روغن داغ در سینک ظرفشویی

در ابتدای پاک کردن چربی روی ظروف؛ اغلب وسوسه می‌شویم که روغن داغ را در سینک بریزیم تا بتواند آزادانه در لوله‌های آب جریان یابد و ما و یا ماشین ظرفشویی هم دست به کار شستن بقیه ظروف شویم؛ اما یک تفاوت مهم وجود دارد و آن این که روغن داغ اصلا شبیه آب نیست.

کارشناسان می‌گویند ریختن روغن داغ در لوله‌ها غیراصولی است و باعث ایجاد لکه‌های چربی مومی شکل می‌شود. این لکه‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که روغن داغ با مواد موجود در فاضلاب، مانند زباله‌ها و مواد شیمیایی پاک کننده واکنش نشان می‌دهد و به سرعت مشکل‌زا می‌شود.

تولید موم های چربی در لوله متصل به فاضلاب

این موم‌های چربی‌ با زباله‌هایی که به آن‌ها می‌چسبند، بزرگ می‌شوند و ممکن است لوله‌ها را مسدود کرده و یا باعث ترکیدن آن‌ها شوند. و از این هم بدتر، اگر هر خانه‌ای روغن استفاده شده خود را به سیستم لوله کشی فاضلاب بریزد، شبکه فاضلاب شهری، حوضچه‌های تصفیه فاضلاب و خطوط توزیع آن آسیب می‌بینند.

در صورت افزایش بیش از حد و مجاز روغن موجود در فاضلاب شهری، فرایند تصفیه آن دچار اختلال می‌شود. جداسازی روغن‌های موجود در آب کار دشواری است و با کاهش کیفیت پساب خروجی، اثراث مخرب زیست محیطی دارد.

ذرات روغن قطعات جامد موجود در فاضلاب را به خود جذب می‌کنند و تنظیم سیستم تصفیه جهت حذف روغن، هزینه‌های مربوط به انرژی و برق مورد نیاز تصفیه‌خانه را افزایش می‌دهد که خود این عامل هم اثرات زیست محیطی و اقتصادی ثانویه دارد.

جوش شیرین، راهی برای تمیز کردن و پاک کردن چربی روی طروف

روغن ناشی از سرخ کردن و پخت‌وپز یکی از زباله‌های مشکل‌ساز است.
بنابراین بعد از یک آشپزی خانگی، با روغن‌های باقی مانده چه کار کنیم؟

توصیه‌های مفیدی برای پاک کردن چربی روی ظروف وجود دارد؛ یکی از آنها به کار بردن جوش شیرین است.

برای این کار کافی است، ابتدا مقداری جوش شیرین را در تابه بپاشید و با استفاده از یک کفگیر چوبی روغن استفاده شده و جوش شیرین را مخلوط کنید. این کار روغن را به یک خمیر قهوه‌ای رنگ تبدیل می‌کند که می‌توانید آن را روی یک کاغذ روغنی خالی کنید و بپیچید و در سطل زباله بیندازید.

جوش شیرین به دلیل خواص قلیایی‌اش، به راحتی چربی و روغن را از بین می‌برد؛ در عین حال، لازم نیست نگران آسیب دیدن قابلمه‌ها یا تابه‌ها باشید، زیرا جوش شیرین آنقدر ملایم است که فقط روی خود روغن تاثیر می‌گذارد.

تعمیر لوازم خانگی در منزل در تهران

یکی از نیازهایی که شاید خیلی از کاربران به آن نیاز دارند تعمیرات لوازم خانگی در منزل است. تعمیر لوازم خانگی در منزل یک ویژگی فوق العاده است که مجموعه خدمات پشتیبان آن را دارا می باشد. یکی از اساسی ترین وسایل منزل جاروبرقی ها هستند که توجه چندانی به آنها نداریم.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه خدمات پشتیبان ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در شرق ، غرب و شمال تهران می باشد.  شما میتوانید با خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل خدمات پشتیبان لوازم خانگی خود را تعمیر شده تحویل بگیرید. خدمات پشتیبان نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در تهران است که میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.