نچرخیدن مخزن شستشوی ماشین لباسشویی بعد از آب‌ گیری

نچرخیدن مخزن شستشوی ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی نمیچرخه؟ نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی بعد از آب‌ گیری سامسونگ، اسنوا، ال جی، زیرووات، بوش و … چندان که فکر می‌کنین، غیر طبیعی نیست و ممکنه برای هر دستگاه ماشین لباسشویی این اتفاق رخ بده، البته جای نگرانی جدی نیست، چون این مشکل در اسرع وقت حل میشه و دوباره می تونین ماشین لباسشویی تون رو راه اندازی کنین. فقط کافیه که علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی رو درست پیدا کنین.ماشین لباسشویی از وسایل پر کاربرد در منازل و سایر مکان‌ها از جمله بیمارستان، هتل و … می‌باشد.

در برخی مواقع مشکلاتی از جمله نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی به وجود می‌آید که باید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی معلوم شود. از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌تواند خرابی تسمه، چفت نشدن در و … باشد. در ادامه از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

 

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

tamir board - نچرخیدن مخزن شستشوی ماشین لباسشویی بعد از آب‌ گیری

بعضی مواقع کنترل (برد الکترونیکی) ماشین لباسشویی کد اشتباهی به موتور می‌فرستد مثال:

خطای سنسور‌های ماشین لباسشویی

متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی

مشکل در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برای انجام ریست کامل، دوشاخه‌ی ماشین لباسشویی را با دقت از پریز برق در آورده و یک دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت یک دقیقه، دوشاخه برق ماشین لباسشویی را به برق بزنید. سپس، در ماشین لباسشویی را شش بار در عرض ۱۲ ثانیه باز و بسته کنید تا سیگنال ریست به همه قسمت‌ها فرستاده شود.

(این یکی از راه‌حل‌های عادی که بیشتر تعمیرکاران استفاده می‌کنند – برای حدود ۵۰٪ ماشین لباسشویی‌ها جواب می‌دهد.) وقتی ریست کامل شد، ماشین لباسشویی را بدون لباس و با یک برنامه‌ی کوچک روشن کنید. ببینید که ماشین لباسشویی برنامه را به صورت نرمال اجرا می‌کند. اگر ماشین لباسشویی درست کار کرد، پس با ریست شدن مشکل برطرف شده است. اگر نه، به تکنیک‌های عیب‌یابی و دلایل مشکل زیر مراجعه کنید.

یکی دیگر از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی برد کنترلی موتور آن است.
برد کنترلی موتور وظیفه ی تامین نیروی موتور را به عهده دارد و در صورتی که یک نقص در برد موتور به وجود بیاید ماشین لباسشویی کار نمی‌کند و نمی‌چرخد.
برای تعمیر برد کنترلی موتور ماشین لباسشویی می‌توانید از نیروهای متخصص خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

هنگامی در عملکرد برد کنترل فرمان ماشین لباسشویی خطایی روی داده و دچار خرابی شود، دستگاه از چرخش باز می ایستد.

این قطعه در ماشین لباسشویی، نقش فرمان دهنده حرکت و تامین کننده انرژی موتور را برعهده دارد.

بدین معنا که فرمان چرخش، تعیین دور و ایست را موتور از برد الکترونیکی فرمان، دستور می گیرد.

اما بررسی خرابی و تعمیر یا تعویض این بخش از دستگاه، نیاز به حضور تکنسینی ماهر و وارد دارد.

هرگونه ارور و یا اتصال کوتاه در بخش هایی نظیر رله های فرمان می تواند دلیل نچرخیدن لباسشویی شما باشد.

میکروسوئیج درب ماشین لباسشویی

اگر ریست کردن مشکل را برطرف نکرد، شاید ایراد از میکروسویچ درب باشد. ماشین لباسشویی‌ها اگر میکروسویچ درب معیوب داشته باشد، برنامه‌ی چرخش را شروع نمی‌کنند.

برای بررسی درست، باید میکروسوئیچ درب را در آورید. میکروسویچ درب داخل محفظه‌ ماشین لباسشویی نزدیک قاب درب قرار دارد. نحوه‌ی در آوردن میکروسویچ درب ماشین لباسشویی در مدل‌های مختلف فرق می‌کند، پس به دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی‌تان مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از اینکه کار دوشاخه را از پریزر در آورده باشید.

اتصالات سیم‌های میکروسوئیچ درب را در نیاورید و در همین حالت با یک مولتی‌متر آن را تست کنید. به این صورت که وقتی کلید فشرده می‌شود باید مدار بسته شود یعنی جریان برقرار شود و در حالتی که کلید فشرده نشده جریان باید قطع شود.

اگر میکروسویچ درست کار نمی‌کند باید تعویض شود. میکروسویچ درب را جدا کرده و با مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی، یک کلید میکروسویچ درب جدید تهیه کنید. اگر میکرسویچ درب درست کار می‌کند به مرحله‌ی بعد بروید.

سویچ کنترل فشار و سطح آب (هیدرواستات)

مشکل دیگری که در ماشین لباسشویی رخ می‌دهد خرابی سویچ فشار و کنترل سطح آب (هیدروستات) است. هنگامی که این قسمت معیوب باشد پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی کار می‌کند ولی نمی‌چرخد و همچنین وقتی که آب ماشین لباسشویی سرریز می‌شود.

این مورد را خودتان با باز کردن دو پیچ که درب بالای را سرجایش نگه داشته می‌توانید بررسی کنید. وقتی آن را در آوردید، شیر کنترل سطح آب را خواهید دید.

برای بررسی، دنبال تیوب پلاستیکی که به آن وصل است بگردید. شیلنگ پلاستیکی را از سویچ سطح آب بکشید و توی آن فوت کنید. اگر تیوب با رسوبات یا کف پودر گرفته باشد، شلنگ را شستشو دهید. اگر هیدرواستات شکسته یا سوخته بود باید تعویض شود. برای تعویض این هیدرواستات، چونکه در مدل‌های مختلف متفاوت است باید به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

تسمه موتور ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی تسمه‌ی موتور به مخزن شستشو وصل شده است. وقتی ماشین لباسشویی کار نمی‌کند، تسمه را برای خرابی، پارگی کشیدگی و یا حتی در آمدن بررسی کنید. اگر تسمه سالم بود، فولی را بررسی کنید.

همچنین با دست‌تان مخزن را بچرخانید تا ببینید که آزادانه و به راحتی حرکت می‌کند. استفاده از تسمه ماشین لباسشویی جایگزین خیلی مهم است مثلا، اندازه، طول و عرض که کمک می‌کند ماشین لباسشویی طوری که طراحی شده کار کند. اگر تسمه کمی بلندتر باشد، سر خوردن تسمه باعث می‌شود که وقتی مخزن پر است نچرخد.

از مهم ترین علت نچرخیدن ماشین لباسشویی بروز مشکل در تسمه محرک ماشین لباسشویی است.
وظیفه تسمه چرخاندن طبلک ماشین لباسشویی است که در صورت پوسیدگی، پاره شدن، شل شدن روی چرخ تسمه و … یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شود. یکی دیگر از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خراب شدن چرخ تسمه ماشین لباسشویی می‌باشد.
چرخ تسمه یک قطعه است که تسمه روی آن و طبلک چرخش و موتور قرار می‌گیرد و به چرخش تسمه کمک می‌کند.
با سایش و معیوب شدن چرخ تسمه امکان اینکه تسمه روی آن نماند و سر بخورد و خلاصه به هر نحوی اجازه چرخش تسمه روی چرخ تسمه را ندهد وجود دارد و باعث بروز علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌شود.

تسمه موتور در ماشین لباسشویی، وظیفه اتصال و انتقال نیرو از موتور به دیگ را دارد.

به مرور زمان این تسمه ها فرسوده می شوند.

تسمه روی موتور و قرقره ای که دیگ را می چرخاند نصب می شود، بدون تسمه دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد.

بررسی تسمه ماشین لباسشویی بسیار آسان است.

با باز شدن درب ماشین لباسشویی، دیگ را بچرخانید.

معمولاً مقداری مقاومت می کند، اما اگر تسمه پاره یا شل شده باشد، راحت تر می چرخد.

در این صورت، باید بدنه دستگاه را باز کنید، اما قبل از انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی از برق جدا شده است.

سپس می توانید تسمه را تعویض کنید.

این یک کار نسبتاً آسان است.

خرابی، پارگی و فرسودگی تسمه می تواند علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی های تسمه ای در برندهای ال جی سامسونگ پاکشوما اسنوا آبسال ایندزیت زیرووات بوش و … باشد اما در مدل های دایرکت درایو (بدون تسمه) ایراد خرابی تسمه در نچرخیدن لباسشویی وجود ندارد.

دیگ لباسشویی

اگر دیگ لباسشویی نمی چرخد میتواند مشکل از شکستن شفت آبکش و یا بلبرینگ های ماشین لباسشویی باشد، در بعضی از مواقع شکستن شفت آبکش و یا خرابی بلرینگ ها باعث افتادگی دیگ لباسشویی و یا جام کردن بلبرینگ ها می شود و در جای خود سفت می شوند و به هیچ عنوان حتی با دست دیگ داخل لباسشویی نمی چرخد.

01 15 - نچرخیدن مخزن شستشوی ماشین لباسشویی بعد از آب‌ گیری

در ادامه به بخشی از دلایلی که باعث بروز این ایراد میگردد اشاره میکنیم و با ارائه راه حل مناسبی حل این مشکل را توضیح میدهیم بخش عمده ای از بروز علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی میتواند از قسمت هایی نظیر:

پمپ تخلیه

نامناسب بودن بار گیری لگن (درام)

تسمه موتور

فولی موتور و دیگ

میکروسوئیچ

زبانه و چفت درب

روتور و استاتور

سبد دیگ

موتور

بلبرینگ

کلاچ

کوپلینگ موتور

برد فرمان

بار لباس نا مناسب در دیگ یا بار گیری بیش از حد علت نچرخیدن دیگ لباسشویی است

وقتی بار لباس در دستگاه بیش از حد سنگین بوده و یا گاهی هنگامی که می خواهید یک پارچه و یا پتوی بزرگ را بشویید، دستگاه خطر را تشخیص می دهد. اگر دیگ به صورت نامتعادل حرکت کند، این فشار را به دستگاه وارد می کند و می تواند باعث شکستن کامل آن شود. البته دیگ نامتعادل دلیل اصلی این مساله نیست.

برای اطمینان از اینکه دستگاه به یک طرف متمایل نشده است، سطحی که ماشین لباسشویی در آن واقع شده است را بررسی کنید.

سپس دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که تا حد ممکن در سطح صافی تراز باشد.

علت کند چرخیدن ماشین لباسشویی

علت کند چرخیدن ماشین لباسشویی : اگر لباسشویی هنگام چرخیدن مانند قبل نیست و متوجه شده اید که کمی آرام تر و یا کند تر نسبت به قبل می چرخد ۲ علت میتواند داشته باشد ۱_ شل شدن تسمه : خرابی و یا شل شدن تسمه باعث می شود که تسمه به فولی کاملا درگیر نشود و محفظه دیگ لباسشویی آرام بچرخد.

۲_خرابی خازن لباسشویی : اگر خازن راه انداز موتور ماشین لباسشویی خراب باشد گاهی اوقات حتی محفظه لباسشویی را نمیتواند بچرخاند در این حالت فقط مخزن لباسشویی یک تکان میخورد و نمی چرخد ولی در بعضی از موارد خازن ضعیف می شود و مخزن آرام می چرخد که این موارد با تعویض خازن بر طرف می شود.

خرابی در میکرو سوئیچ درب

میخواهید بدانید چرا دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد یکی از قطعانی که باید عیب یابی شود میکرو سوئیچ درب است.

لازم به ذکر است که دستگاه هنگامی که درب کاملا بسته و قفل شود، شروع به چرخش کرده و کار می کند.

در صورتی که درب لباسشویی به خوبی قفل نگردد، دستگاه نیز حرکتی نخواهد داشت.

زیرا فرمان چرخش دیگ در این شرایط صادر نخواهد شد.

برای دسترسی به سوئیچ، ممکن است لازم باشد قسمت بالایی دستگاه را بردارید.

هنگامی که ماشین لباسشویی به برق متصل است، سوئیچ را فشار دهید.

درصورتی که سوئیچ سالم باشد، صدای عمل کردن آن را خواهید شنید.

اما اگر این گونه نباشد، می توانید با جدا کردن یکی از سیم ها از ترمینال و اندازه گیری در هر دو ترمینال با اهم متر یا مولتی متر، آن را امتحان کنید.

اگر هنگام فشار دادن کلید، عددی ظاهر نشود، باید آن را تعویض کنید.

از سویی دیگر ممکن است که ایراد در سیستم قفل درب ماشین لباسشویی باشد.

لازم به توضیح است که سیستم قفل درب، به تمامی قطعاتی که در اطراف قفل درب بوده و باعث می شوند که عمل قفل شدن سوئیچ درب به درستی انجام شود، گفته می شود.

در صورتی که این قطعات دچار خرابی شده باشند، می توانند علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی باشند.

برای رفع آن، لازم است که این سیستم کاملا بررسی و قطعات معیوب تعویض گردد.

قفل درب لباسشویی

یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی قفل درب ماشین لباسشویی است.
زمانی که لباسشویی شروع به راه اندازی می‌شود باید درب آن بسته شده و قفل شود و تا زمانی که قفل نشود لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد چرا که احتمال باز شدن درب، در هنگام چرخش دیگ وجود دارد.

locked washing machine door 1 - نچرخیدن مخزن شستشوی ماشین لباسشویی بعد از آب‌ گیری

چفت درب ماشین لباسشویی

از دیگر علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چفت درب ماشین لباسشویی می‌باشد.
در برخی موارد علت نچرخیدن ماشین لباسشویی ناشی از خرابی چفت درب مکانیکی یا الکترونیکی است که باید عیب یابی شود تا جواب به سوال چرا ماشین لباسشویی نمی‌چرخد تعیین شود.
همانطور که برای قفل درب ماشین لباسشویی گفتیم چفت درب هم همان کاربرد را دارد و تا زمانی که چفت درب به درستی بسته نشود دستگاه شروع به کار نمی‌کند.
پس یکی دیگر از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی بسته نشدن چفت درب ماشین لباسشویی است.

رتور و استاتور ماشین لباسشویی

یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی سیم پیچ استاتور و یا آسیب دیدن هر نقطه از رتور از جمله آهنربای آن می‌باشد.
کارکرد رتور و استاتور ماشین لباسشویی اینگونه است که با یکدیگر درگیر شده و یک میدان مغناطیسی قوی جهت حرکت به هر دو سمت ایجاد می‌کنند.
در صورتی که هر نقطه از رتور یا استاتور آسیب دیده باشند اجازه چرخیدن به دیگ ماشین لباسشویی را نخواهند داد و یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی را تشکیل می‌دهند.

کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی

از دیگر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خراب شدن کوپلینگ موتور است.
وظیفه ی کوپلینگ موتور اتصال موتور ماشین لباسشویی به سیستم انتقال نیرو است.
در واقع باید بگویم که کارکرد این قطعه اینگونه است که اگر بیشتر از وزن در نظر گرفته شده ی ماشین لباسشویی درون آن لباس بریزیم، انتقال نیرو به موتور را انجام نمی‌دهد و اجازه نمی‌دهد لباسشویی راه اندازی شود.
در بعضی مواقع امکان اینکه کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی شما خراب شود وجود دارد که در اثر زیاد کار کردن این اتفاق خواهد افتاد.

کیت باند کلاچ ماشین لباسشویی

معیوب بودن کیت باند کلاچ هم می‌تواند یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی باشد.
کیت باند کلاچ یکی از قسمت‌های کلاچ است که باعث می‌شود زمانی که گردونه چرخش راه اندازی می‌شود به آن سرعت بخشد.

سبد محرک ماشین لباسشویی

یکی دیگر از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی معیوب شدن سبد محرک ماشین لباسشویی می‌باشد.
سبد محرک بین گردونه داخلی و سیستم انتقال نیرو قرار می‌گیرد و در صورتی که فکر می‌کنید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سبد محرک است ابتدا باید گردونه چرخشی را بررسی کنید و اگر ایراد از آن نبود باید سیستم انتقال نیرو را چک کنید و اگر هر دوی آن‌ها مشکل نداشتند می‌توانید سبد محرک را تعویض کنید.

بیرینگ ماشین لباسشویی

یکی از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی و یا ساییدن بیرینگ‌های ماشین لباسشویی است.
بیرینگ یکی از قطعات گران قیمت ماشین لباسشویی است که درون گردونه خارجی قرار می‌گیرد که وظیفه آن کمک کردن به گردونه داخلی جهت نرم و راحت کار کردن آن است.

موتور ماشین لباسشویی

از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی که بسیار نادر است خرابی و یا سوختن موتور ماشین لباسشویی می‌باشد زمانی که تمام قطعات ماشین را بررسی کردید و مطمئن شدید که ایرا از آن‌ها نیست آن زمان می‌توانید موتور را بررسی کنید.
زمانی که بخواهید به جواب سوالتان که چرا ماشین لباسشویی نمی‌چرخد برسید و علت خرابی آن هم ناشی از موتور ماشین لباسشویی بود باید ابتدا برق به موتور وصل کرده در صورتی که مشاهده کردید موتور کار می‌کند ولی صدای غیر عادی دارد و همچنین موتور صدای معمولی می‌دهد ولی کار نمی‌کند باید آن را تعمیر کنید.

در این بخش شما را با انواع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا کردیم در صورتی که تمایل دارید با راه حل رفع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

بسیاری از ماشین های لباسشویی از موتور معکوس استفاده می کنند.

این بدان معنی است که موتور در یک جهت برای هم زدن و در جهت مخالف برای چرخش کار می کند.

یکی از عواملی که می تواند دلیل عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی باشد، سوختگی و یا خرابی موتور دستگاه است.

البته این موضوع کمتر رخ میدهد.

بنابراین توصیه می شود، پس از آن که تمامی موارد و قطعات ماشین لباسشویی را بررسی کرده و از سلامت آن ها مطمئن شدید، به سراغ کنترل و بررسی موتور بروید.

در صورن سوختگی شما چاره ای ندارید جز این که کل موتور را تعویض کنید.

در این شرایط، ممکن است که بوی سوختگی را نیز حس کنید. که می تواند ناشی از سوختگی سیم پیچ های موتور باشد.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ال جی

ال جی یکی از بزرگ ترین شرکت‌های کره ای در زمینه ساخت انواع وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، تلویزیون، یخچال و … می‌باشد.
در برخی مواقع ماشین لباسشویی شما با مشکلاتی روبه رو خواهد شد از جمله نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی که در ادامه شما را با علت نچرخیدن ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد.
از مجموعه مشکلاتی که باعث بروز علت نچرخیدن ماشین لباسشویی ال جی می‌باشد پوسیدگی تسمه، خرابی چفت در، خرابی قفل در و … می‌باشد.
در صورتی که علت نچرخیدن ماشین لباسشویی ال جی خود را پیدا نکردید می‌توانید از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما

پاکشوما یک شرکت ایرانی است که حدودا 40 سال است فعالیت خود را شروع کرده و با شرکت‌های خارجی از جمله ال جی، فیلیپس و … که در زمینه ساخت انواع ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک فعالیت داشتند قرارداد بست و امروزه یکی از بهترین برند‌های ماشین لباسشویی اتوماتیک را به بازار ارائه کرده است.
از مجموع مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی پاکشوما به وجود می‌آید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی است.
از مجموع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌تواند خرابی موتور ماشین لباسشویی، خراب شدن بیرینگ و … می‌باشد که میشود از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بوش

بوش یک شرکت آلمانی با بیش از یک قرن سابقه درخشان در زمینه ی ساخت لوازم برقی فعالیت دارد.
از مجموع لوازم برقی که تولید می‌کند چرخ گوشت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … می‌باشند.
علت نچرخیدن ماشین لباسشویی بوش ساییده شدن موتور چرخش تسمه، خرابی برینگ و … می‌باشد.
شما دوستان عزیز می‌توانید جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود در انواع برند‌های معروف و مختلف از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ

سامسونگ یک شرکت کره ای بسیار معتبر است که محصولات خوبی به بازار ارائه می‌دهد این شرکت در زمینه ساخت انواع لوازم خانگی فعالیت دارد.
از مجموع وسایل برقی این برند ماشین لباسشویی می‌باشد.

ماشین لباسشویی برخی مواقع با مشکلاتی روبه رو می‌شود یکی از آن‌ها علت نچرخیدن ماشین لباسشویی که دلایل مختلفی دارد از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی چفت در، خرابی سیستم قفل در، خرابی موتور، پوسیدگی تسمه و … می‌باشد.
جهت تعمیر علت نچرخیدن ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توانید از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوو

یک شرکت کره ای در حوزه ساخت لوازم برقی است که تاریخچه ی آن به سال 1971 برمی‌گردد.
ماشین لباسشویی‌های دوو یکی از بهترین برندها است که در برخی موارد با مشکلاتی روبه رو خواهند شد از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی و علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی که می‌توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو از زرین سرویس کمک بگیرید.
از جمله علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی برینگ‌ها، پوسیدگی تسمه، خرابی سبد محرک، خرابی کلاچ و … می‌باشد در صورتی که نمی‌توانید علت نچرخیدن ماشین لباسشویی تان را پیدا کنید از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

 

انسداد پمپ تخلیه

مهم ترین دلیل نچرخیدن لباسشویی این است که پمپ تخلیه مسدود شده و مانع تخلیه آب می شود.

این امر می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که چیزی در لوله ورودی یا خروجی تخلیه گیر کرده و از جریان مداوم آب به داخل و خارج دستگاه جلوگیری کند.

به طور معمول تجمع پرز یا چیزهای کوچکی مانند سکه یا سنجاق می تواند باعث این موضوع شود.

بررسی فولی تسمه لباسشویی

برای بررسی بیشتر عوامل موثر در یافتن علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می توان به ایراد ایجاد شده در فولی تسمه لباسشویی اشاره نمود.

فولی دیگ به قطعه ای گفته می شود که از یک سو تسمه روی آن قرار گرفته و از سویی دیگر فولی موتور روی شفت موتور قرار می گیرد.

وظیفه فولی موتور انتقال قدرت تسمه به فولی متصل شده به دیگ است تا آن را به حرکت در آورد.

در صورتی که این قطعه دچار خرابی و ساییدگی شده باشد، این امکان وجود دارد که تسمه شل شده و به خوبی در موقعیت خود باقی نماید.

این موضوع باعث می شود که تسمه به خوبی چرخش نداشته باعث نچرخیدن مخزن لباسشویی گردد که میتوانید از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

کوپلینگ معیوب موتور

یکی از قطعاتی که در ماشین های لباسشویی به کار می رود و باعث اتصال موتور به بخش انتقال نیرو می باشد، کوپلینگ موتور ماشین لباسشویی است.

کوپلینگ هم به شفت موتور و هم به گیربکس ماشین لباسشویی نصب شده و می تواند با گذشت زمان فرسوده یا خراب شود.

این قطعه به روشی طراحی شده است که با اضافه بار لباس در درون دیگ لباسشویی، مانع راه اندازی و شروع چرخه در دیگ دستگاه می شود.

معاینه بصری ساده ترین راه برای عیب یابی این مشکل است.

اگر اتصال موتور بر اثر زیاد کار کردن دچار خرابی یا فرسودگی شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

خرابی کلاچ علت

ماشین لباسشویی از کلاچ کمک می گیرد تا به سرعت ایده آل چرخش برسد

وقتی کلاچ فرسوده شود، مخزن در رسیدن به سرعت چرخش با مشکل روبرو می شود یا اصلاً نمی چرخد.

در حقیقت کلاچ موتور و دیگ دستگاه را به یکدیگر متصل می نماید.

در صورتی که این فرآیند به خوبی صورت گیرد، نشانه سلامت کلاچ می باشد.

اما در صورتی که کلاچ دچار آسیب شده و فرسوده شده باشد، مانع چرخش دیگ در ماشین لباسشویی می شود.

برای رفع این ایراد لازم است که عیب یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی توسط یک تکنسین ماهر صورت گیرد.

یکی دیگر از علت نچرخیدن ماشین لباسشویی خرابی کلاچ ماشین لباسشویی می‌باشد.
کلاچ ماشین لباسشویی وظیفه اتصال موتور انتقال نیرو و گردونه چرخش را به عهده دارد و زمانی که هردو به درستی کار خود را انجام دهند هیچ مشکلی برای چرخش ماشین لباسشویی به وجود نمی‌آید و نیاز به جستجوی علت نچرخیدن ماشین لباسشویی نیست.
در صورتی که کلاچ ماشین لباسشویی آسیب دیده باشد و یا ساییده شود در عملکرد دستگاه مشکل به وجود آمده و سوال پیش می‌آید که چرا ماشین لباسشویی نمی‌چرخد. شما مینوانید از خدمات پشتیبان کمک بگیرید که علت نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی را به شما بگویند

ایراد در چفت درب

یکی دیگر از عواملی که خواهیم فهمید چرا ماشین لباسشویی نمی چرخد ؟ خرابی چفت درب دستگاه است.

این قطعه ممکن است که به صورت الکترونیکی یا مکانیکی باشد که در صورتی که دچار خرابی شده باشد، مانع بسته شدن کامل درب دستگاه شده و در نهایت، علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی در تمامی برندهای دوو، الجی، سامسونگ، پاکشوما، آبسال، اسنوا و … میگردد.

بررسی و تعویض این قطعه نیاز به تجربه و تخصص دارد، در صورتی که در این خصوص دانش کافی ندارید، از یک کارشناس مشورت بگیرید. این بخش از دستگاه نیز همانند سوئیچ درب، در صورت ایراد، نیاز به تعویض دارد.

ایراد در رتور و استاتور

هنگامی که روتور ماشین لباسشویی دچار خرابی شده و یا سیم پیچی استاتور، ایراد پیدا می کند، باعث عدم کارکرد صحیح آن ها شده و می تواند علت عدم چرخش ماشین لباسشویی ال جی سامسونگ حایر دوو ایندزیت بوش و … باشد.

این دو قطعه در ماشین لباسشویی با اتصال به یکدیگر، میدان مغناطیسی را ایجاد می کند که باعث حرکت لگن به دو سمت متفاوت (عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت) در دستگاه می شود.

خرابی و معیوب بودن این بخش از دستگاه، باعث می شود که دیگ ماشین لباسشویی نچرخد یا به سفتی و سختی بچرخد تا در نهایت دستگاه متوقف شود.

دفرم شدن سبد آبکش

سبد محرک نیز از جمله قطعاتی است که مابین فرآیند انتقال نیرو و بخش چرخش داخلی قرار گرفته است.

برای بررسی این بخش از ماشین لباسشویی، نیاز است که شفت انتقال انرژی، سبد آبکش و دیگ دستگاه را به طور کامل بررسی نمایید.

در صورتی که ایراد از سبد محرک باشد، می توان آن را تعویض نمود.

خرابی بلبرینگ

اگر بلبرینگ در ماشین لباسشویی، دچار ساییدگی یا خرابی شود، می تواند از عملکرد صحیح چرخش دیگ در لباسشویی ممانعت بعمل آورد.

این قطعه باعث می شود که چرخه شستشو به راحتی و نرمی عمل نماید در صورت بروز خرابی می تواند باعث سرو صدا و لرزش لباسشویی شود که در نهایت باعث نچرخیدن لباسشویی می شود.

تعویض این قطعه نیاز به هزینه زیادی داشته و تجربه و دانش کافی را می طلبد.

نتیجه گیری در مورد علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی در خدمات و پشتیبان

پارامترهای مهمی وجود دارد که نیاز به بررسی دارد نظیر خرابی میکروسوییچ، پمپ، تسمه، موتور، دیگ، شفت و … هر یک از این موارد راه تست متفاوتی با دیگری دارد که نیاز به دقت و تجربه دارد از این رو بهتر است هنگام نچرخیدن دیگ لباسشویی خود وظیفه عیب یابی دقیق را به تعمیرکاران وبسایت تعمیرات لباسشویی خدمات پشتیبان دهید تا در زمان کوتاهی بتوانیم ایراد را یافته و برطرف کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *