علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی + راه حل

تا به حال شده که درب ماشین ظرفشویی تان را باز کنید و کوهی از ظروف تمیز نشده را ببینید؟! بله، این اتفاق می تواند ناراحت کننده باشد؛ اما باید بدانید که دلایلی پشت کثیف شستن ماشین ظرفشویی نهفته است و اکثر آن ها ناشی از رفتارهای غلط ما است. برای رفع این مشکل، با خدمات پشتیبان، نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران، همراه باشید.

با عمل به این توصیه ها، دیگر مجبور نیستید دوباره ظرف ها را خودتان به صورت دستی بشویید؛ آن هم در حالی که ماشین ظرفشویی تان در گوشه آشپزخانه استراحت می کند.

Untitled 1 8 - علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی + راه حل

دلایل کثیف شستن ماشین ظرفشویی

1- ظرف ها را قبل از بارگیری تمیز نمی کنید.

فراموش نکنید که ماشین ظرفشویی، زباله دان نیست! بنابراین شما باید تمامی ظروف را قبل از بارگیری، تمیز کنید.

درست است که رسالت ماشین های ظرفشویی، تمیز کردن و شستن راحت ظروف کثیف است؛ اما زمانی که تمامی ظروف پر از مانده های غذا باشد، دستگاه نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. بسیار حیاتی است که زباله ها و باقی مانده غذاها را، قبل از روشن کردن ظرفشویی، از ظروف پاک کنید.

خیلی از افراد، تنها ظروف شان را قبل از بارگیری داخل سینک خیس می کنند. ممکن است این کار کمک کننده به نظر برسد، اما از قبل خیس کردن ظروف، عملی بیهوده است! شاید این کار در خارج کردن باقی مانده های غذا کمک کند، اما آب زیادی را هدر می دهد و قدرت پاک کنندگی مواد شوینده را کم می کند.

برای داشتن درخشان ترین ظروف، پیشنهاد می کنیم که قبل از بارگیری ماشین، ظروف را کمی بسابید تا تمامی باقی مانده ها از بین برود.

2- زیاد از حد، مواد شوینده می ریزید.

دومین توصیه ، زیاده روی نکردن در استفاده از مواد شوینده است. شاید فکر کنید بهترین راه برای تمیز تر شدن ظروف، استفاده هرچه بیشتر از مواد شوینده است؛ اما متاسفانه حقیقت خلاف این بوده، و این کار باعث تمیز نشدن و سفیدک زدن ظروف خواهد شد.

گذشته از تاثیر منفی این موضوع بر ظروف، استفاده بیش از حد از مواد شوینده، به خود ظرفشویی شما هم آسیب خواهد زد! این امر، یک اشتباه رایج است که باعث می شود انبوهی از کف، مانند آتش فشان از ظرفشویی شما فوران کند و تمام آشپزخانه را فرا گیرد.

8 - علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی + راه حل

تجمع بیش از حد کف، باعث ایجاد فشار مضاعف بر روی ظرفشویی شما خواهد شد و به قطعات داخلی آن، آسیب خواهد زد. در صورتی که ظرفشویی شما با مشکلات داخلی رو به رو باشد، در عملکرد دستگاه اختلال به وجود خواهد آمد.

خدمات پشتیبان، نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

3- داخل ظرفشویی تان را تمیز نمی کنید.

به مرور زمان، چربی ها، تکه های ریز غذا، رسوبات معدنی، کف مواد شوینده و …، داخل دستگاه جمع می شود. یکی از مهم ترین دلایلی که ظروف شما پس از شستشو تمیز نمی شوند و بوی بدی می دهند، کثیف بودن داخل ظرفشویی است.

وقتی با مشکل تمیز نشدن ظروف مواجه می شوید، تمیز کردن فضاهای داخلی دستگاه، قدم خوبی خواهد بود. برای این کار، تنها به 3 فنجان سرکه سفید نیاز خواهید داشت.

در ته ماشین ظرفشویی خود سرکه ها را بریزید و اجازه دهید که یک چرخه شستشو کامل، اجرا شود.

9 - علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی + راه حل

4- از نیروی آب داغ، غافل هستید!

اکثر سیکل های ماشین ظرفشویی، برای عملکرد صحیح به حداقل دمای 120 درجه فارنهایت نیاز دارند. مطمئن شوید که آبگرمکن شما، این نیاز را به خوبی برطرف می کند.

اجازه دهید در اینجا به شما یک نکته کنکوری را آموزش دهیم؛ قبل از این که دکمه شروع ظرفشویی تان را فشار دهید، 30 تا 60 ثانیه آب داغ شیر آشپزخانه را باز کنید. با این کار، زمان انتقال آب گرم به دستگاه زمان کم تری می برد و هزینه انرژی شما هم کاهش خواهد یافت.

این ترفند، به ویژه در ماه های سرد زمستان، به کار شما خواهد آمد.

5- فیلترها را تمیز نمی کنید.

شاید مهم ترین نکته ای که بسیاری از آن غافل هستند، تمیز کردن فیلترها است.

اگر بعد از شستشو متوجه گودالی از آب در دستگاه می شوید، به احتمال زیاد فیلترهای ظرفشویی شما گرفته است. اگر ذرات غذا فیلتر را مسدود کرده باشند، ممکن است با ارورهای 5C و یا 5E مواجه شوید.

فیلتر ظرفشویی تان را با آب گرم فراوان و مخلوطی از شوینده ها تمیز کنید تا هم ظروفی تمیز داشته باشید و هم به کاهش تجمع باکتری ها کمک کنید.

خوب است هر از چند گاهی، واشرهای دور درب را هم با حوله مرطوب، به خوبی تمیز کنید. این کار به حذف کردن باکتری ها و باقی مانده های غذا کمک می کند.

10 - علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی + راه حل

6- از مواد شوینده ارزان و بی کیفیت استفاده می کنید.

ظرفشویی ها، از گران ترین لوازم های خانگی آشپزخانه شما هستند؛ بنابراین با استفاده از مواد شوینده ارزان و بی کیفیت، از عمر مفید آن ها نکاهید!

مواد شوینده بی کیفیت و یا نامناسب، علاوه بر آسیب به دستگاه، می توانند در تمیز شدن ظروف مانع شوند و آن ها را لکه دار کنند.

پیشنهاد می کنیم که حتما از مواد شوینده مناسب، و به مقدار توصیه شده استفاده کنید. اگر هم آب منزل شما سخت است، خوب است یک سیستم نرم کننده آب نصب کنید تا رسوبات معدنی را به حداقل برسانید.

کلام آخر

ظرفشویی تان همچنان در تمیز و براق کردن ظروف تان ناکام است؟ اگر تمامی این توصیه ها را انجام داده اید اما نتیجه ای نگرفتید، ممکن است مشکل ظرفشویی تان آنقدر هم که فکر می کردید، سطحی نباشد.

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از آسیب های بیشتر و صرفه جویی در هزینه ها، هرچه سریع تر با خدمات پشتیبان، نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران تماس حاصل کنید.

تکنسین های این مرکز، می توانند در اسرع وقت در منزل شما حضور یابند و مشکل ظرفشویی تان را با کیفیتی عالی و مقرون به صرفه ترین قیمت، حل کنند