علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار چیست؟ + راه حل

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میتواند موارد مختلفی باشد، اما همیشه مهم ترین و اصلی ترین مشکل میتواند از کیسه جاروبرقی شما باشید. ممکن است در حین کار متوجه شوید اب داخل جاروبرقی رفته است. شاید هم ترموستات جاروبرقی شما خراب شده است. یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که آیا تعمیر جاروبرقی در منزل صورت میگیرد یا خیر؟

Untitled 1 1 - علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار چیست؟ + راه حل

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی میتواند بدترین مشکلی باشد که با آن سروکار خواهیم داشت. اما نگران نباشید ما به شما دلایل و  علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار را توضیح خواهیم داد. همچنین در صورتی که با راهنمایی های ما نتوانستید مشکل خود را برطرف نمایید میتوانید درخواست تعمیر جاروبرقی خود را به صورت آنلاین و یا تلفنی به ثبت برسانید.

1-داغ شدن ترموستات جاروبرقی

اکثر جاروبرقی ها دارای یک ترموستات هستند که درصورت داغ شدن بیش از حد موتور، جاروبرقی را خاموش میکنند. برای اینکه دوباره از جاروبرقی استفاده کنید بهتر است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه جاروبرقی را خاموش بگذارید تا خنک شود.

اما علت داغ شدن ترموستات جاروبرقی چیست؟ بی دلیل موتور جاروبرقی بیش از حد گرم نمی شود. داغ شدن به علت کار کردن موتور جاروبرقی امری طبیعی است. ولی در صورتی که جاروبرقی شما بیش از حد ممکن داغ می کند مواردی که در ادامه اشاره میکنیم را مطالعه کنید.

2-استفاده زیاد از جاروبرقی

یکی از دلایل رای خاموش شدن جاروبرقی استفاده زیاد از آن است. در بسیاری از موارد دیده شده که کسانی که استفاده زیادی از جاروبرقی می‌کنند، از خاموش شدن آن را در حین کار اعتراض داشته و این مشکل را یک نقص بزرگ در جاروبرقی می‌دانند.

باید بدانید که استفاده زیاد از جاروبرقی باعث فرسودگی قطعات و خراب شدن آن‌ها می‌شود. بهتر است که از جاروبرقی بیشتر از ۲۵ دقیقه استفاده نکنید زیرا استفاده بیش از این مقدار زمان ممکن است که جاروبرقی را به مرور زمان از کار بیاندازد و یا باعث کاهش عملکرد آن شود. یکی دیگر از مشکلاتی که مصرف زیاد از جاروبرقی ایجاد می‌کند، ایجاد هزینه‌های اضافی بر روی قبض برق شما است.

3- خرابی قطعات

دیگر دلیلی که باعث خاموش شدن جاروبرقی حین کار می‌شود، خرابی قطعات است. اگر جاروبرقی یک دفعه خاموش شود، ممکن است که یکی از قطعات آن از کار افتاده باشد یا دچار مشکل شده باشد. این مشکل در صورتی به وجود می‌آید که جاروبرقی شما عمر زیادی کرده باشد و قطعات آن فرسوده شده باشند. در این صورت می‌توان گفت که بهترین گزینه برای شما خرید یک جاروبرقی نو است.

4- انسداد زباله در جاروبرقی

در مورد قبلی به شما گفتیم بعد از داغ شدن موتور جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می شود. اما بدترین و در حین حال ساده ترین مشکل انسداد زباله در لوله های جاروبرقی است. باید همیشه لوله تلسکوپی ، خرطومی و پارویی جاروبرقی را بررسی نمایید تا زباله ی داخل آن گرفتار نشده باشد.

حدالامکان بهتر است قبل و بعد از نظافت منزل لوازم جاروبرقی به خوبی بررسی شوند. شاید انسداد زباله امر زیاد جدی نباشد ولی مهم ترین دلیل سوختگی موتور جاروبرقی است. تا زمانی که جاروبرقی به خوبی نتواند تنفس کند نمیتوانید انتظار داشته باشید برایتان منزل را به خوبی تمیز کند.

5- قطع شدن سیم برق جاروبرقی

بدترین عادتی که در استفاده از جاروبرقی داریم این است که سیم برق آن را آنقدر میکشیم که دیگر سیم بیرون نیاید. دقت کنید سیم جاروبرقی داخل یک سیم جمع کن قرار گرفته است زمانی که تا انتها این سیم را می کشید این سیم تحت فشار قرار میگیرد و بعد از مدتی باعث قطعی سیم برق خواهد شد. پیشنهاد میکنیم برای رفع قطعی سیم برق جاروبرقی حتما با تعمیرگاه تعمیر جاروبرقی در تهران تماس بگیرید.

برای اینکه دیگر این مشکل برایتان رخ ندهد یک بار به آرامی سیم برق را تقریبا تا جایی که حس کردید بعد از کشیدن به انتهای سیم میرسید بکشید. حال با یک نوار چسب کوچک مشخص کنید که تا این قسمت میتوانید سیم را به بیرون بکشید. مطمئنا دیگر با قطعی سیم جاروبرقی مواجه نخواهید شد.

ezgif.com gif maker 7 950x534 - علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار چیست؟ + راه حل

6- پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

در مورد یک بررسی کردیم که جاروبرقی یک ترموستات دارد که اگر موتور بیش از حد داغ شد، جاروبرقی را خاموش کند. در مورد دوم هم اشاره کردیم انسداد زباله باعث از کار افتادن موتور دستگاه می شود. اما شاید مهم ترین مشکلی که جاروبرقی میتواند داشته باشد یک کیسه پر از زباله است.

همیشه پاکت جاروبرقی خود را تا قبل از اینکه کاملا پر شود، خالی کنید. اشتباه دوم استفاده از کیسه های دائمی جاروبرقی است. بهتر است از کیسه های یک بار مصرف یا کیسه های نانو استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کیسه های فابریک جاروبرقی است. کیسه هایی که الیاف نانو دارند بهترین مدل کیسه برای جاروبرقی شماست.

7- کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

تا به اینجا تقریبا تمام مواردی که باعث از کار افتادن ناگهانی جاروبرقی شده بود را باهم بررسی کردیم. حال آخرین بخش از این مشکلات را باهم بررسی میکنم. جدای از آنکه باید به پاکت جاروبرقی خود اهمیت دهیم باید به فیلتری که جاروبرقیمان دارد نیز بسیار ویژه تر نگاه کنیم. فیلتر جاروبرقی ماننده یک ریه می باشد مسئولیت اصلی تنفس جاروبرقی شما با فیلتر آن است. حال تصور کنید جاروبرقی شما اصلا فیلتر ندارد؟ چه بلایی سر موتور جاروبرقی خواهد آمد!

سعی کنید همیشه بعد از هربار تعویض کیسه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی را هم بررسی کنید. اگر قابل شستشو هستند حتما آنها را بشویید. وگرنه تعویضش نمایید. قیمت یک فیلتر آنقدر گران نیست بهتر است به سلامتی جاروبرقی خودتان خیلی اهمیت دهید.

8- اتصالی در دکمه روشن خاموش

این مشکل در بسیاری از جاروبرقی‌ها رخ می‌دهد و در این شرایط باید سریعا جاروبرقی را از برق کشید، زیرا ممکن است باعث ایجاد آتش سوزی شود. در برخی مواقع نیز ممکن است که دکمه به طور کلی از کار بیافتد و چاره‌ای جز خرید یک دکمه دیگر برای شما باقی نگذارد.

سایر دلایل

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد، وجود نوسانات برق مخصوصا در ساعات اوج مصرف، وجود عیب و خرابی در آرمیچر، قطع شدن جریان برق منزل و خراب شدن رله موتور از دیگر مواردی هستند که می‌توانند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به شمار روند.

نکاتی برای نگهداری خوب از جاروبرقی

  • در فرآیند نگهداری از جاروبرقی باید اطمینان پیدا کنید که تمامی اجزایی که در مکش تاثیرگذار هستند نظیر لوله‌ها، ورودی ، فیلترها و کیسه دچار گرفتگی نباشند، چون این مورد همانطور که بیان شد علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار است.
  • وقتی دستگاه دچار گرفتگی شده باشد صدای مکش تغییر خواهد کرد. اگر لوله دچار گرفتگی شده باشد، باید آن را برای تمیز کردن جدا کنید. در اکثر موارد گرفتگی‌های جزیی اجازه می‌دهد هوا به آرامی رد شود و این مسئله باعث گرم شدن موتور در زمان استفاده می‌شود. اما گاهی کرک‌ها و کثیف‌ها به شکل توپ بزرگی مسیر هوا را به طور کامل می‌بندند.
  • پس از باز کردن لوله جاروبرقی،  میتوانید از دسته تی استفاده کنید تا با فشار دادن آن به داخل لوله هر گونه زباله را خارج کنید. ممکن است چیزهای بزرگی مانند درب‌های بطری و یا پلاستیک‌های فشرده لوله‌های جاروبرقی را کیپ کرده باشند.
  • اگر بیش از ۶ ماه از عمر فیلتر جاروبرقی می‌گذرد، باید فیلتر تعویض شود. وقتی فیلتر بیش از حد کثیف باشد گرمای موتور نیز افزایش میابد و می‌تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی باشد. دیگر نکته‌ای که باید در نگهداری جاروبرقی در نظر گرفت، استفاده از آن است. استفاده از جاروبرقی زمانی دارد که بهتر است کمتر از آن استفاده کنید تا عملکرد دستگاه شما کاهش نیابد.
  • کنترل قدرت مکش جاروبرقی نیز بسیار مهم است و شما باید آن را در حالت متوسط در جاروبرقی نگهدارید تا هم در مصرف برقی صرف‌جویی کرده و هم از فرسوده شدن قطعات جلوگیری کنید.
ezgif.com gif maker 8 - علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی حین کار چیست؟ + راه حل

علائم سوختن موتور جاروبرقی

علت خاموش شدن جاروبرقی در حین کار دلایل زیادی دارد که یکی از آنها سوختگی موتور است. اما علائم سوختن موتور جاروبرقی گستردگی زیادی داری. برای همین قصد داریم متداول ترین علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی را خدمتتان عرض نماییم.

  • اولین علائم سوختن موتور جاروبرقی ،کم شدن مکش جاروبرقی است.
  • دومین علت سر و صدای بیش از حد معمول در موتور جاروبرقی است.
  • سومین علت، خاموش شدن جاروبرقی در حین کار است

علت زود داغ شدن جاروبرقی

سیستم جاروبرقی به طوری طراحی شده است که باید در فواصل زمانی کوتاهی از آن استفاده کرد. مقدر زمان مناسب برای جارو کشیدن و نظافت منزل بین 30 دقیقه تا 1 ساعت است. یکی از سوالاتی که خیلی از کاربران از ما می پرسند علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی است که یکی از موارد آن زود داغ شدن موتور جاروبرقی است.

اما در جاروبرقی سیستمی وجود دارد که اگر بیشر از حد معمول جاروبرقی روشن بماند برای محافظت از موتور جاروبرقی، اقدام به خاموش کردن آن می نماید. نام این قطعه ترموستات است.

اما علت زود داغ شدن جاروبرقی میتواند بخاطر چند مشکل اساسی باشد :

1- خراب شدن ترموستات، که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

2- عدم شستن فیلتر های جاروبرقی بعد از هربار نظافت منزل. این نکته را در نظر داشته باشید که بعضی از فیلترهای جاروبرقی این امکان را دارند که میتوانید آنها را شستشو دهید. اما اگر فاقد این قابلیت بودند بهتر است با توجه به میزان مصرف خود از جاروبرقی بین 3 تا 6 ماه یک بار اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی خود نمایید.

3- پر بودن پاکت جاروبرقی، پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه پاکت جاروبرقی شما به طور کامل پر شود اقدام به تعویض آن نمایید. نکته دوم از پاکت های دائمی جاروبرقی اصلا استفاده نکنید، زیرا بعد از مدتی خاصیت خود را از دست داده و باعث می شود گرد و غبار به داخل موتور جاروبرقی نفوذ پیدا نماید.

تعمیر جاروبرقی در منزل در تهران

یکی از نیازهایی که شاید خیلی از کاربران به آن نیاز دارند تعمیرات لوازم خانگی در منزل است. جاروبرقی هم از این ویژگی مستثنی نیست و تعمیر جاروبرقی در منزل یک ویژگی فوق العاده است که مجموعه خدمات پشتیبان آن را دارا می باشد. یکی از اساسی ترین وسایل منزل جاروبرقی ها هستند که توجه چندانی به آنها نداریم.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه خدمات پشتیبان ارائه خدمات تعمیر جاروبرقی در شرق ، غرب و شمال تهران می باشد.  شما میتوانید با خدمات تعمیر جاروبرقی در محل خدمات پشتیبان جاروبرقی خود را تعمیر شده تحویل بگیرید. خدمات پشتیبان نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران است که میتوانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید.