علت برق داشتن بدنه لباسشویی چیست؟ + راه حل

تمام وسایل برقی منزل، با وجود داشتن مزایای بسیار، ممکن است دارای مشکلات و ایراداتی نیز باشند. ماشین لباسشویی نیز به دلیل این که عملکرد آن همزمان با آب و برق می‌باشد، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و یا حتی خطراتی نیز شود. از این رو توصیه می‌کنیم که موارد ایمنی را در استفاده از این وسیله برقی دوچندان رعایت کنید تا از مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی و سایر مشکلات و خطرات این امر پیشگیری نمایید. در صورت بروز مشکل جدی بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تکنسین متخصص بسپارید تا سلامت و طول عمر دستگاه شما به خطر نیوفتد.

ezgif.com gif maker - علت برق داشتن بدنه لباسشویی چیست؟ + راه حل

۶ علت برق گرفتگی بدنه ماشین لباسشویی

در ادامه به بررسی ۶ دلیل عمده برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی و نیاز یا عدم نیاز به حضور نیروی متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی در هر مورد میپردازیم:

  • خرابی پریز برق منزل و برق داشتن بدنه لباسشویی

اولین و رایج‌ترین عاملی که باعث برق داشتن بدنه لباسشویی می‌شود، مربوط به مشکل و ایراد در پریز برق و یا دو شاخه ماشین لباسشویی می‌باشد. در این خصوص بهتر است که ابتدا پریز برق اصلی دستگاه را چک و کنترل کنید تا اگر مشکل در برق منزل وجود داشت، ایراد را عیب‌یابی و رفع نمایید. البته زنگ زدگی دوشاخه لباسشویی نیز می‌تواند جریان برق را عبور داده و مشکلاتی را ایجاد نماید.

  • سیم‌کشی نادرست در ماشین لباسشویی

در هنگام نصب ماشین لباسشویی، سیم‌کشی دستگاه از نوع گراند بوده؛ به این معنا که سیم‌کشی لباسشویی باید به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی وصل باشد. از این رو اگر این سیم‌کشی ماشین لباسشویی به صورت اشتباه به لوله آب وصل شده باشد، در نتیجه باعث وارد شدن برق به بدنه لباسشویی و در آخر موجب برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی خواهد شد. همچنین چک کردن اتصالات ماشین لباسشویی و رفع ایرادات این قطعه نیز لازم می‌باشد. در برخی از اوقات روکش سیم‌های ماشین لباسشویی دچار ایراد شده و باعث جریان برق و سبب برق گرفتگی بدنه لباسشویی خواهد شد. در بسیاری از مواقع دقت در هنگام سیم کشی شما را تا مدت‌ها از خدمات مربوط به تعمیر ماشین لباسشویی بی نیاز میکند.

  • خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای قطعات الکترونیکی حساس زیادی بوده که ایجاد مشکل در هر یک از قطعات لباسشویی باعث اختلال در عملکرد کلی دستگاه خواهد شد. از این رو اگر برق دستگاه به صورت ناگهانی قطع شود، برد ماشین لباسشویی از خود برق خارج کرده و باعث برق داشتن بدنه لباسشویی خواهد شد. به همین دلیل گاهی اوقات به خاطر ایراد در این قطعه حساس و اصلی برد ماشین لباسشویی، می‌تواند برق گرفتگی بدنه لباسشویی را نیز به دنبال داشته باشد.

  • نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی

در برخی از اوقات ممکن است که علت برق گرفتگی بدنه لباسشویی به خاطر نیم سوز شدن موتور دستگاه باشد. از این رو نیم سوز شدن موتور و خرابی این قطعه، باعث وارد کردن جریان برق به دستگاه و در نهایت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی و برق گرفتگی بدنه دستگاه خواهد شد. در نتیجه باید عیب‌یابی و رفع ایراد موتور ماشین لباسشویی حتماً توسط تکنسین‌کار و فرد مجرب انجام شود تا مشکل و ایراد این قطعه لباسشویی به درستی عیب‌یابی شده و رفع شود.

تعمیرآنلاین، شرکت رسمی تعمیر ماشین لباسشویی در ایران بوده و به عنوان نمایندگی رسمی بیش از ۶ برند مطرح اروپایی و آسیایی، در ایران به صورت رسمی فعالیت می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما در دوران گارانتی تعمیرآنلاین به سر می‌برد، کارشناسان مجموعه بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای عیب دستگاه شما را حل خواهند کرد.

اگر ماشین لباسشویی شما نیز خارج از دوران گارانتی باشد باز هم از خدمات طلایی ما بهره خواهید برد. لطفا پس از ثبت اطلاعات، به اپراتور اعلام نمایید که دستگاه شما گارانتی دارد تا اطلاعات شما به صورت کامل ثبت گردد.

تمامی کارشناسان این مجموعه در هنگام تعمیرات ملزم به استفاده از قطعات اصلی، ارائه گارانتی، اعلام هزینه پیش از استارت تعمیرات ماشین لباسشویی بوده و در انتهای تعمیرات می‌بایست فاکتور رسمی به کاربر اهدا نمایند.

  • خرابی خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

اگر قطعه خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی دچار ایراد و مشکل شود باعث می‌شود که برق وارد بدنه دستگاه شده و آن را دچار ایراد و مشکل کند. از این رو برای پیشگیری از برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی، باید این قطعه را چک و تعمیر کنید تا مشکل دستگاه برطرف شود.

  • خرابی المنت ماشین لباسشویی

دلیل دیگر برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی که ممکن است نیاز به حضور نیروی متخصص برای تعمیر ماشین لباسشویی داشته باشد، مربوط به خرابی و فرسودگی قطعه المنت و یا هیتر دستگاه می‌باشد. اگر این قطعات لباسشویی دچار ایراد و مشکلی شوند، باعث برق گرفتگی و برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی خواهد شد. از این رو برای رفع این ایراد و مشکل دستگاه باید این قطعات ماشین لباسشویی نیز چک و کنترل شده و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض شوند.

نکاتی در جلوگیری از برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی

  • نکته اول که باید در استفاده از تمام وسایل برقی منزل به آن توجه داشته باشید، استفاده از یک محافظ با کیفیت بالا و معتبر می‌باشد. از این رو استفاده از این وسیله با کیفیت و مطمئن از خرابی قطعات ماشین لباسشویی و آسیب رساندن به دستگاه پیشگیری کرده و در صورت قطعی ناگهانی برق، از سوختن و بروز ایراد در لباسشویی جلوگیری می‌کند.
  • اتصال درست سیم‌های ماشین لباسشویی به پریز برق را چک و کنترل کنید. چرا که اتصال درست و استاندارد این سیم‌ها، از بروز مشکل و برق گرفتگی بدنه لباسشویی جلوگیری خواهد کرد.
  • از قرار دادن و نصب ماشین لباسشویی در مکان‌های دارای رطوبت، چون نزدیک سینک آشپزخانه، در حمام و… اجتناب کنید. چرا که رطوبت به بدنه دستگاه وارد شده و باعث مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی و ایرادات دیگر خواهد شد. در معرض رطوبت قرار دادن دستگاه علاوه بر امکان اتصالی سبب بروز مشکلات دیگری نیز میشود. تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل در معرض رطوبت قرار دادن دستگاه در بسیاری موارد دشوار و پرهزینه است.

نمایندگی آنلاین تعمیر لباسشویی در تهران

همان طور که در این مطلب ذکر کردیم برق داشتن بدنه لباسشویی می‌تواند بسیار خطرناک بوده و باعث بروز مشکلات بسیاری شود. در صورت مشاهده این مشکل و احساس برق دار بودن دستگاه، در اولین فرصت و سریعا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید. سپس باید به عیب‌یابی و رفع مشکل ماشین لباسشویی بپردازید تا سریعتر مشکل دستگاه برطرف شده و خطری را به دنبال نداشته باشد.

با توجه به مطالب گفته شده در این مطلب، می‌توانید به عیب‌یابی ایراد ماشین لباسشویی پرداخته و علت برق گرفتگی بدنه لباسشویی را مشخص کنید. همچنین اگر خودتان قادر به عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی نبودید، می‌توانید از طریق تماس با نمایندگی تعمیر لباسشویی در تهران، خدمات پشتیبان، اقدام به عیب‌یابی و رفع ایرادات و مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بپردازید.