دلیل عرق کردن داخل یخچال + راه حل

عرق کردن یخچال یا شبنم زدن نمی تواند موقتی باشد، همچنین می تواند نشانه ای از یک مشکل مکانیکی باشد که نیاز به یک متخصص دارد.

اگر اخیراً متوجه شبنم زدن یخچال خود شده اید، باید اقدامات لازم را برای بررسی بیشتر وضعیت انجام دهید. بهتر است اکنون علت را بدانیم تا اینکه منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

Untitled 1 - دلیل عرق کردن داخل یخچال + راه حل

خوشبختانه، این یک مشکل نسبتاً رایج است و چند علت شبنم زدن یخچال تا حد زیادی بی ضرر هستند. رطوبت قابل مشاهده در داخل یخچال شما به این معنی است که دستگاه شما در متعادل کردن دمای آن مشکل دارد.

در اینجا چند علت متداول تراکم را در یک یخچال جدید به همراه ایده هایی برای راه حل ارائه شده است. علت عرق کردن یخچال هر چه که باشد، امیدواریم مشکل را به سرعت و به راحتی حل کنید، بنابراین دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید.

علت ایجاد شبنم های ریز در یخچال  / عیب یابی و رفع مشکل عرق کردن یخچال

یخچال به دلایل زیر شبنم می زند یا عرق می کند و برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی نمایید که در ادامه به شرح کامل مشکلات پرداخته ایم:

· گرفتگی در قسمت فاضلاب یخچال یا همان لوله تخلیه باعث عرق کردن داخل کابین یخچال می شود.

· درب یخچال را زیاد باز نکنید.

· خرابی لاستیک دور درب یخچال را برای مشکل شبنم زدن بررسی نمایید.

· رطوبت منطقه زندگی شما به مانند کیش یا شمال ایران، باعث مشکل عرق کردن داخل یخچال می شود.

· دمای محیطی که یخچال در آن قرار دارد میتواند باعث مشکل عرق کردن شود.

· از گذاشتن غذاهای گرم در یخچال خودداری کنید تا داخل کابین عرق نکند.

· مواد غذایی به مانند سبزیجات و یا کاهو را در ظرف مخصوص در بسته نگه دارید تا باعث عرق کردن یخچال شما نشود.

· از پر کردن بیش از اندازه یخچال خود خودداری نمایید.

· تراز نبودن یخچال هم یکی از علت های عرق کردن یخچال با احتمال خیلی پایین است.

گرفته بودن لوله تخلیه (درین) یا همان فاضلاب یخچال باعث شبنم زدن بر روی دیواره های کابین می شود

5710582 - دلیل عرق کردن داخل یخچال + راه حل

عملیات دیفراست را یخ زدایی می نامند. آب حاصله از این فرآیند یخ زدایی از طریق لوله فاضلاب یخچال تخلیه می شود. اگر مسیر این لوله مسدود باشد، منجر به عرق کردن کابین یخچال می شود. برای رفع این مشکل هم باید قسمت فاضلاب را تمیز نمایید.

باز بودن زیاد درب و خرابی لاستیک باعث عرق کردن یخچال می شود

5710583 - دلیل عرق کردن داخل یخچال + راه حل

برای حل مشکل شبنم زدن یخچال یا همان عرق کردن داخل کابین مدت زمان باز بودن درب یخچال را به حداقل برسانید. همچنین، ممکن است مشکل از مهر و موم درب‌های شما باشد، بنابراین آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید سوراخ یا پارگی دردرزهای های لاستیک درب یخچال وجود ندارد.

نکته: لاستیک درب یخچال را با آب ولرم تمیز نمایید.

دمای محیط برای مشکل عرق کردن داخل کابین یخچال موثر است

دمای بیرون ممکن است مانع از عملکرد صحیح دستگاه شما شود، به خصوص اگر در گاراژ یا جایی بدون گرمایش قرار داده شود. اگر فکر می کنید ممکن است این مشکل علت شبنم زدن بخچال شما باشد، دستگاه را جا به جا کنید. برای مشاهده دقیق؛ کمترین دمای محیط یخچال فریزر شما، به دفترچه راهنمای یخچال رجوع کنید.

همچنین می توانید برای حل این مشکل از کولر گازی خود استفاده کنید و پنجره ها را بسته نگه دارید. این کار سطح رطوبت آشپزخانه شما را کاهش می دهد و میزان رطوبت یخچال شما را به حداقل می رساند.

مواد غذایی تازه و غذای گرم در یخچال باعث عرق کردن در داخل می شود

5710584 - دلیل عرق کردن داخل یخچال + راه حل

هیچ چیز لذت بخش تر از رفتن به بازار یا حتی یک خواربار فروشی و خرید محصولات تازه از مزرعه نیست. چرا که طعم آن متفاوت و همیشه خوشمزه تر است. محصولات تازه همچنین کاملاً مرطوب هستند و قرار دادن مواد غذایی مرطوب در یخچال شما می تواند منجربه عرق کردن یخچال شود. در این مورد، علت شبنم زدن یخچال به این دلیل است که رطوبت ممکن است از غذا تبخیر شود که همچنین می تواند منجر به فاسد شدن سریع تر غذای شما شود.

اگر عادت دارید غذا های گرم را مستقیماً از اجاق گاز در یخچال بگذارید، ممکن است متوجه رطوبت و عرق کردن یخچال شوید. وقتی یخچال شما مملو از مواد غذایی داغ است، مدت بیشتری طول می کشد تا دمای داخلی خود را تثبیت کند. قبل از قرار دادن غذا دردستگاه صبر کنید تا غذا خنک شود.

وجود مایعات در یخچال

مایعات یا مواد غذایی حاوی مایع ممکن است به ایجاد رطوبت و شبنم زدن یخچال کمک کنند. همچنین، غذاهایی مانند کاهو و میوه باسرد شدن، رطوبت داخل دستگاه را آزاد می کنند. برای جلوگیری از این امر، این اقلام را در حوله های کاغذی بپیچید و همیشه موادغذایی را در ظروف یا بسته بندی های در بسته، ایمن و ضد رطوبت نگهداری کنید.

اقلام زیاد موجود در یخچال منجر به عرق کردن می شود

یخچال ها مانند کمدها، قفسه ها و اقلام زیادی را در خود جای می دهند. بسته بندی و ظرف های بیش از حد دریخچال می تواند منجر به مسدود شدن دریچه های هوا در محفظه های مختلف شود. هنگامی که دریچه ها مسدود می شوند، هوای سرد ممکن است نتواند به راحتی وارد این محفظه ها شود و در نتیجه ممکن است رطوبت به شکل شبنم ظاهر شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بسیاری از اقلام یخچال شما پلاستیکی و مربع شکل باشند.

اگر می‌خواهید احتمال عرق کردن یخچال خود را به حداقل برسانید، عادت کنید چیزهایی را که نمی‌خواهید بخورید از یخچال خارج کنید. به راحتی می توان مواد غذایی و ظرف ها را در یخچال پنهان کرد، اما اجتناب از شبنم زدن یخچال به معنای اجتناب از به هم ریختگی است.

تراز نبودن یخچال از دیگر علت های عرق کردن یا شبنم زدن داخل یخچال است

در نهایت یخچالی که تراز نباشد به درستی کار نخواهد کرد. در بسیاری از مدل ها، آب آنطور که باید به سمت درین یا همان فاضلاب جریان نمی یابد. در نتیجه، می‌تواند در پایین دستگاه باقی بماند، بدون اینکه مورد توجه قرار گیرد، زیرا غذا ها و ظرف های موجود در یخچال مانع دید شما در قسمت پایینی یخچال می شود. در نهایت وجود این آب می تواند در جای دیگری رطوبت ایجاد کند و موجب عرق کردن یخچال شود.

یخچال ها دارای پایه های قابل تنظیم هستند. احتمالاً متوجه شده اید که می توانید چرخ های کوچکی را در پایین آنها بچرخانید. آن چرخها را طوری تنظیم کنید که دستگاه در یک سطح قرار گیرد. پس از مراقبت از آن، محفظه های پایین یخچال را از مسیر خارج کنید و ازشر آب جمع شده در آن خلاص شوید.

اگر یخچال شما خودکار یخ زدایی می کند، شیلنگ تخلیه یخ زدایی ممکن است توسط یخ مسدود و باعث عرق کردن یخچال شود. یک راه حلاین است که یخچال را خاموش کنید و بگذارید به صورت دستی یخ زدایی شود. اما استفاده از مقداری آب گرم در یخچال نیز به همان اندازه موثر است. گاهی اوقات شیلنگ تخلیه فقط مسدود می شود و ممکن است بتوانید با دمیدن در آن با نی آن را پاک کنید.