دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی + راه های جلوگیری از ضعیف شدن موتور لباسشویی

انتخاب ماشین لباسشویی کار ساده ای نیست ، زیرا هنگام انتخاب و خرید این دستگاه ها علاوه بر دقت بر ظاهر و ابعاد مناسب دستگاه باید به بسیاری از ویژگی های دیگر نیز توجه کرد . به عنوان مثال، یکی از مهم ترین معیار انتخاب ، موتور ماشین لباسشویی است . زیرا در صورتی که دستگاه موتور خوبی نداشته باشد پس از مدتی استفاده ممکن است با ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی مواجه شده و نتوانید بازدهی مورد انتظار را از دستگاه خود دریافت کنید . در این مقاله به بررسی دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی و راه های جلوگیری از آن اشاره می کنیم.

ezgif.com gif maker 24 950x570 - دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی + راه های جلوگیری از ضعیف شدن موتور لباسشویی

ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی یک مشکل بزرگ در این دستگاه ها است که می تواند بر عملکرد کل دستگاه تاثیرات منفی گذاشته و در برخی موارد باعث از کار افتادن کامل سیستم شود .

از آنجا که موتور در این دستگاه ها همانند مغز عمل نموده و کارکرد سایر قطعات را کنترل می کند، بنابراین در صورت ضعیف شدن موتور ممکن است عملکرد قطعات دیگر نیز با اختلال روبرو شود.

علائم و نشانه های ضعیف شدن موتور در ماشین لباسشویی چیست؟

1. عدم عملکرد درست دستگاه هنگام شستشوی لباس ها

درام ماشین لباسشویی ، یکی از قطعات مهم در این دستگاه ها است که باعث مخلوط شدن لباس ها با آب و مواد شوینده و شستشوی صحیح آنها می شود . در صورتی که عملکرد ماشین لباسشویی شما به درستی انجام نشده به طوری که متوجه شدید که در حین چرخه شستشو لباس ها به طور کامل خیس نمی شوند و در آب قرار نمی گیرند ، ممکن است موتور دستگاه با اشکالاتی مواجه شده و یا ضعیف شده باشد.

2. عدم آبگیری یا تخلیه آب از ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی، عدم آبگیری دستگاه است که باعث می شود عملیات شستشو آغاز نشده و آبگیری دستگاه انجام نشود که این مشکل علاوه بر ضعیف شدن موتور ممکن است به دلیل قفل نشدن درست درب نیز باشد و نیاز به بررسی تخصصی توسط تکنسین های ماهر و متخصص دارد . همچنین در صورتی که دستگاه توان تخلیه آب پس از پایان شستشو را نیز نداشته باشد ممکن است علاوه بر گرفتگی و انسداد لوله ها با مشکل ضعیف شدن موتور نیز روبرو باشد.

در صورت وجود هر یک از موارد ذکر شده در دستگاه به راحتی می‌توان با تعمیر یا تعویض قطعات مشکل را برطرف نمود اما لازم است برای این امور از تکنسین های ماهر و متخصص کمک بگیرید.

3 . نچرخیدن درام ماشین لباسشویی

چرخش درام ماشین لباسشویی که باعث بهم خوردن و شستشوی تمیز لباس ها می شود توسط موتور ماشین لباسشویی کنترل می شود. اما برای آن که موتور بتواند عملیات درام را به خوبی کنترل کند توسط یک واسطه یا قطعه ای به آن متصل است که در صورت خرابی این قطعه یا خرابی و ضعیف شدن موتور ممکن است چرخش درام با اختلال روبرو شود.

4. به گوش رسیدن سر و صدای غیر عادی از ماشین لباسشویی در حین شستشو

یکی دیگر از علائم نشان دهنده ضعف موتور در ماشین لباسشویی ، سر و صدای غیر عادی از دستگاه در حین چرخه شستشو است . در صورت وجود این مشکل ، علت آن باید توسط تکنسین های ماهر و متخصص شناسایی شوند.

در صورت مشاهده هر یک از علائم و نشانه های ذکر شده در ماشین لباسشویی خود برای بررسی و تعمیر موتور ماشین لباسشویی خود در تهران با خدمات پشتیبان تماس بگیرید.

Washing machine engine repair 950x634 - دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی + راه های جلوگیری از ضعیف شدن موتور لباسشویی

چگونه می توان از ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی جلوگیری نمود؟

1 – درست است که دلایل ضعیف شدن موتور لباسشویی مختلف است اما در صورت رعایت برخی نکات هنگام استفاده از دستگاه می توانید از ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی خود جلوگیری نموده و یا آن را به تعویق بیندازید. به عنوان مثال ،در صورتی که دستگاه خود را زیاد روشن نکرده و حجم زیادی لباس داخل درام برای شستشو قرار ندهید فشار کمتری به موتور وارد شده و از تضعیف آن جلوگیری می شود.

2 – تمیز کردن منظم قسمت های پشتی ماشین لباسشویی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور که باعث خراب شدن آن و یا اختلال در عملکرد آن می شوند نقشی اساسی در پیشگیری از تضعیف موتور دستگاه دارند.

3 – یکی دیگر از کارهای مهمی که برای جلوگیری از ماشین لباسشویی باید انجام دهید این است که سرویس کردن دستگاه خود را به موقع انجام دهید تا از پاره و فرسوده نبودن تسمه های دستگاه و عدم تنظیم یاشل نبودن محفظه دستگاه اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت ماشین لباسشویی دچار لرزش های بیش از حدی می شود که این تکانه و لرزش ها باعث تضعیف موتور دستگاه می گردند.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در تهران با خدمات پشتیبان

یکی از خدمات خدمات پشتیبان بررسی و تعمیر موتور ماشین لباسشویی در تهران است که انجام این امور را به بکارگیری تکنسین های ماهر و متخصصی انجام می دهد که در زمینه تعمیر موتور ماشین لباسشویی و یا تعویض قطعات آن تخصص و مهارت داشته در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند.

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در تهران توسط سامان سرویس ، انواع برندهای ایرانی و خارجی را شامل می شود . سامان سرویس ، تعمیر ماشین لباسشویی در تهران در منزل انجام می دهد تا نیازی به حمل دستگاه نباشد.