علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی + راهکار

10% تخفیف بیشتر خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در تهران

تنها کافیست در زمان تماس بفرمایید از طریق سایت اقدام به درخواست داشته اید تا از 10 درصد تخفیف ویژه برخوردار شوید.
شما همشهریان عزیز می توانید از همه مناطق تهران از ساعت 9 الی 22 با استفاده از شماره تماس و یا سفارش خدمات آنلاین، از خدمات پشتیبانی، تعمیر و یا مشاوره تیم ما بهره مند شوید.

ممکن است برای ماشین لباسشویی شما مشکلات متفاوتی به وجود بیاید. یکی از مشکلات رایج که برای بسیاری از شما ممکن است اتفاق افتاده باشد، کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی است. در این مقاله می خواهیم به علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی و رفع ایراد خشک کن ماشین لباسشویی بپردازیم و راهکار رفع آن را به شما ارائه بدهیم. پس با ما همراه باشید.

به کاربردن قطعات تقلبی و نامرغوب در زمان تعمیرات ماشین لباسشویی می تواند به قسمت های مختلف ماشین لباسشویی آسیب برساند یکی ازمزایای استفاده از خدمات تعمیر ماشین های لباسشویی ارج، پارس و زیرووات خدمات پشتیبان این است که متخصصین خدمات پشتیبان در صورت نیاز به تعویض قطعات خراب شده از قطعات اصل و اورجینال برند ماشیین لباسشوییتان استفاده می کنند.

مشکلات عمده در رابطه با علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی:

کار نکردن خشک کن بدلیل قطعی برق

گاهی اوقات بدلیل قطعی جریان برق و عدم اتصال جریان برقی خشک کن لباسشویی بدرستی کار نمی کند.

در چنین شرایطی امکان دارد خرابی پریز برق، قطع شدن سیم ها، نوسانات برق، یا از کار افتادن تایمرها و دستگیره های مکانیکی موجب چنین اختلالی شده باشد.

همچنین امکان دارد مشکل از ولتاژ ساختمان باشد که در اینصورت باید با برقکار تماس گرفته تا مشکل را حل کند ولی گاها اتفاق می افتد که ولتاژ ساختمان درست باشد ولی قطعات برد، ولتاژ را بطور سالم و دقیق به موتور نمی رسانند.

سوختن ترانس برد از دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشوی است که در چنین شرایطی نیاز به تعویض قطعه نیز می باشد.

از کار افتادن کلید خشک کن لباسشویی

گاهی اوقات علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی مشکلات فنی عمیق و جدی می باشد ولی گاهی مشکلات سطحی و ساده مثل از کار افتادن کلید خشک کن لباسشویی، اشکال در جریان برق، مقدار زیاد لباس و…مانع از عملکرد صحیح خشکن کن می شوند.

از کار افتادن موتور لباسشویی

از کار افتادن موتور لباسشویی از دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی می باشد.

استفاده زیاد از ماشین لباسشویی موجب گرم شدن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی شده و ممکن است دستگاه بطور موقت از کار بیفد.

در چنین شرایطی بهتر است تا خنک شدن موتور لباسشویی صبر کرده و اگر باز هم مشکل  خشک کن لباسشویی حل نشد می توانید با کارشناسان خدمات پشتیبان تماس بگیرید

جریان هوای نامناسب

جریان هوا در عملکرد صحیح خشک کن لباسشویی بسیار ضروری می باشد.

اگر هوای مناسب به خشک کن نرسد در نتیجه نمی تواند گرمای مناسب برای خشک کردن لباس ها تولید کند و لباس ها خیس می مانند.

تنظیمات نامناسب لباسشویی

چگونگی تنظیمات ماشین لباسشویی در عملکرد صحیح و مورد انتظار ما بسیار موثر می باشد.

برای مثال اگر تنظیمات مربوط به نوع پارچه، زمان شستشو، میزان درجه حرارت و… بدرستی و مطابق لباسی که قصد خشک کردن آن را دارید تنظیم نشده باشند در نتیجه خشک کن بی اثر خواهد بود.

بارگذار بیش از حد لباس داخل لباسشویی

بطور کلی همیشه سعی کنید با توجه به ظرفیت ماشین لباسشویی خود، داخل مخزن آن لباس قرار دهید، چراکه بارگذاری بیش از حد لباس نه تنها در عملکرد خشک کن لباسشویی بلکه بر سایر قسمت های فرآیند شست و شو تاثیر منفی می گذارد و موجب کاهش کارایی ماشین لباسشویی نیز می شود.

خرابی فیوز حرارتی یا ترموستات

گاهی وجود اشکال در بخش فیوز حرارتی، آتش زنه و یا ترموستات ماشین لباسشویی موجب عدم کارکرد صحیح خشک کن ماشین لباسشویی می شود و رفع ایراد خشک کن ماشین لباسشویی را باید به تکنسین متخصص خدمات پشتیبان بسپارید.

اشکال در خازن لباسشویی

وجود اشکال در خازن لباسشویی موجب اختلال در عملکرد خشک کن لباسشویی شده و عیب یابی و تعمیر آن باید توسط تعمیرکار حرفه ای صورت گیرد.

البته لازم به ذکر است این مسئله در مورد لباسشویی های بدون ایرواشر صدق می کند.

اشکال در تاخو لباسشویی

بروز مشکل در تاخو لباسشویی از دیگر دلایل کارنکردن خشک کن می باشد.

دیگر دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی

علت کار نکردن خشک کن لباسشویی ممکن است دلایل دیگری بجز موارد ذکر شده داشته باشد که در اینجا بطور خلاصه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • گرفتگی پمپ آب
  • سوختن پمپ آب
  • قفل شدن شیر برقی  
  • اشکال در زغال های موتور

همچنین بخوانید: علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی + راه کار