بایدها و نبایدها در شستشوی لباس در خانه

در متن زیر سعی کرده ایم به همه ی تکنیک های شستشوی لباس در خانه بپردازیم.با ما همراه باشید.

۱. لباس‌های روشن و تیره را در کنار یکدیگر نشویید:

در صورتی که لباس‌های هم جنس و هم‌ رنگ را با یکدیگر بشویید، لباستان آسیب کمتری می‌ بیند. توصیه می‌کنیم لباس‌های سنگین همچون بافت را با یکدیگر بشویید، لباس‌های نخی را جدا کنید و لباس‌ های جین را نیز به همراه هم بشویید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که لباس تیره و روشن را هیچگاه در کنار یکدیگر نشویید. چرا که ممکن است لباس تیره رنگ بدهد و لباس روشن را تیره یا کدر کند.

۲. ماده شوینده را به طور مستقیم روی لباس نریزید:

در صورتی که می‌خواهید لباستان را در ماشین لباسشویی بشویید، ماده شوینده را به طور مستقیم روی لباستان نریزید، چرا که ممکن است لباستان رنگ ماده شوینده را به خود جذب کند تا بافت لباس از بین برود.

از این رو بهتر است ماده شوینده را در مخزن مخصوص ماشین لباسشویی بریزید تا مانع از هر گونه آسیب به لباستان شوید.

خدمات پشتیبان تعمیرگاه ماشین لباسشویی در تهران کلیه خدمات مربوط ماشین لباسشویی مربوط به برندهای ارج، پارس و زیرووات را ارائه می دهد برای تعمیر ماشین لباسشویی با برند مد نظرتان کلیک کنید

تعمیر ماشین لباسشویی ارج

تعمیر ماشین لباسشویی پارس

تعمیر ماشین لباسشویی زیرووات

۳. از خشک‌کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید:

در صورتی که نمی‌خواهید همان لحظه لباستان را به تن کنید، توصیه می‌کنیم از خشک‌ کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. خشک‌ کن ماشین لباسشویی با سرعت بالایی می‌ چرخد تا آب و نم لباس گرفته شود.

چرخش پرسرعت ماشین لباسشویی مناسب لباس بافت، پشمی و برخی از لباس‌ها نیست. چرا که ممکن است لباستان نخ کش شود یا آب برود و کوچک شود.

۴. جوراب را با لباس‌های دیگر نشویید:

جوراب یک اکسسوری کوچک با بافت نازک و ظریف است. شاید برای شما هم پیش آمده که پس از شستشوی جوراب، یک لنگه از آن ناپدید شود یا آسیب ببیند. از این رو پر کردن لباسشویی، نه تنها مانع تمیز شدن جوراب می‌ گردد، بلکه ممکن است بافت نازک جوراب به زیپ یا دکمه‌ ای گیر کند و پاره شود.

۵. زیپ لباس را ببندید:

پیش از شستشوی شلوار، سویشرت یا کیف، زیپ لباس را ببندید. زیپ دندانه‌ های تیزی دارد که ممکن است به لباس گیر کند و لباستان پاره شود. از این رو برای محافظت از لباس‌ هایتان توصیه می‌ کنیم حتماً زیپ لباس‌ هایتان را ببندید.

۶. دکمه لباس را نبندید:

هنگام شستشوی لباس دکمه‌ دار، ممکن است دکمه لباستان به یک لباس یا بخشی از لباسشویی گیر کند و به لباستان آسیب برساند. از این رو توصیه می‌ کنیم حتماً پیش از شستشو، دکمه لباستان را ببندید.

۷. لکه لباس را پاک کنید:

در صورتی که روی لباستان لکه‌ ای ایجاد شد، پیش از شستشو حتماً آن را پاک کنید. چرا که ممکن است لکه ماندگار بماند یا هنگام شستشو پخش شود. به یاد داشته باشید که لکه را با روش‌های مخصوص به خود پاک کنید.

۸. لباس سفید را به صورت جداگانه بشویید:

 هیچ‌گاه لباس سفید را با لباس‌ های دیگر نشویید. لباس سفید به شدت در معرض تغییر رنگ یا زرد شدن و چرک مردگی لباس قرار دارد. علاوه بر این توصیه می‌کنیم حتی لباس‌ های سفید را به صورت متمایز از یکدیگر بشویید. برای مثال این نوع لباس‌ها را می‌ توانید بر اساس جنس یا میزان چرک بودن، به صورت جداگانه بشویید.

امیدواریم این نکات شستشوی لباس در خانه برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *