اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی + راه حل

Untitled 1 1 - اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی + راه حل

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

آیا شما نیز از ماشین ظرفشویی خود درست استفاده نمی­ کنید؟ آیا از رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرفشویی خبر دارید و راه­ حل آن ها را می ­دانید؟ در این مقاله در خصوص 9 اشتباه رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی صحبت خواهیم کرد. مطالب جذاب و کاربردی ما برای نکاتی در رابطه با رفع رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرفشویی را بخوانید و راه­کارهای اصولی آن ها را بیاموزید!

پر کردن یک ماشین ظرفشویی یکی از کارهایی ا­ست که ممکن است بدون فکر کردن انجام دهید. تا زمانی که ظرف­ های شما تمیز شسته شوند مشکلی ندارید درسته؟ خب، نه واقعا!

چندین اشتباه در رابطه با استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد که ممکن است شما بطور معمول آن ها را انجام دهید، که این امور بر چگونگی کارکرد دستگاه ظرفشویی شما تاثیر می­ گذارند. برخی از کارهایی که انجام می­ دهید ممکن است عواقب مشهودی نداشته باشند، مثلا تکه­ های غذایی که به ظروف چسبیده­ اند یا بوی نامطبوعی که از داخل ماشین ظرفشویی به مشام برسد؛ اما این عوامل همچنان بر میزان پاکی و تمیز بودنی که ظروف شما می­ توانند باشند و میزانی که ماشین شما بهینه کار کند، اثر گذارند.

در صورتی که ظرفشویی شما دچار اشکال شده است و نمی دانید مشکل دقیقا از کجاست و یا دانش و تخصص لازم را برای برطرف کردن مشکل ندارید، به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که شخصا اقدام به باز کردن دستگاه خود کنید، چرا که ممکن است مشکل را بزرگ تر کنید! شما می توانید به راحتی و سریعا از طریق تماس و یا با پر کردن فرم درخواست تعمیر ظرفشویی خدمات پشتیبان را از مشکل خود مطلع سازید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین و نزدیک ترین تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی را به محل شما اعزام نماییم.

b505bce2 ade3 45f8 9848 d6ebcf38e030 10Affresh 950x534 - اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی + راه حل

استفاده از شوینده های نامناسب

در برخی از مواقع ممکن است با وجود کف زیاد در داخل ماشین ظرفشویی مواجه شوید که به شدت به دستگاه آسیب وارد می کند. بروز این اشکال به استفاده از شوینده های نامناسب ارتباط دارد. این یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی می باشد و برای برطرف کردن آن، باید از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. حتی الامکان سعی کنید از ژل های مخصوص بجای قرص های شوینده استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از کف کردن و خرابی دستگاه، به تمیزی ظروف نیز کمک زیادی خواهد کرد.

نوع چیدمان اشتباه استفاده در ماشین ظرفشویی

در بسیاری از مواقع ظروف از قبیل بشقاب و کاسه همگی داخل ظرفشویی همگی در یک جهت چیده میشوند. نوع چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی به شدت بر میزان تمیزی آنها بعد از شستشو تاثیر خواهد داشت. ظروف از ابتدا و انتهای هر قفسه باید رو به قسمت مرکزی قفسه باشند. از رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرفشویی، عدم قرار دادن قابلمه، تابه، لیوان و فنجان ها به صورت سر و ته می باشد. ظروفی که عمق دارند را باید به گونه ای در ظرفشویی قرار داد که آب براحتی به داخل آنها پاشیده شود و بلافاصله از آنها خارج شود.

عدم توجه به دمای آب ورودی

یکی دیگر از دلایلی که میتواند به مرور به عنوان علت خرابی ماشین ظرفشویی باشد، عدم دقت در دمای آب ورودی به داخل ظرفشویی می باشد. همیشه باید بخاطر داشته باشید که حتما قبل از شروع فعالیت شستشوی ظروف، شیر آب گرم آشپزخانه را باز کنید تا آب گرم در داخل لوله های آب قرار بگیرد. با این کار عمر دستگاه و عملکرد آن به شدت بهبود پیدا خواهد کرد.

عدم توجه به ظرفیت ماشین ظرفشویی

یکی از رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرفشویی، پر کردن دستگاه بیشتر از ظرفیت آن می باشد. این کار به مرور منجر به برو خطاهایی در دستگاه شده و از عمر و عملکرد آن کاسته میشود. سعی کنید ظروف را به گونه ای در داخل قفسه ها بچینید که بین آنها مقداری فضای خالی باقی بماند تا فرآیند شستشو بهتر انجام شود.

استفاده از حالت پیش فرض دستگاه

اغلب افراد بخاطر عدم آشنایی با قابلیت های ماشین ظرفشویی همیشه از حالت پیش فرض تنظیمات آن استفاده می کنند. این در حالیست که ماشین های ظرفشویی به شدت با تغییر و تحول روبرو هستند و هر نسل قابلیت های بیشتری دارد. پیشنهاد می کنیم حتما دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید و با توجه به نوع ظروف، تنظیمات خاص آنها را اعمال کنید. بدون شک نتیجه بهتری از نحوه کار کردن دستگاه بدست خواهید آورد.

عدم استفاده از خشک کن ماشین ظرفشویی

از دیگر مواردی که به شدت بر تمیز بودن ظروف بعد از شستشو تاثیر می گذارد، استفاده از خشک کن ماشین ظرفشویی می باشد. این یک اشتباه در استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد که منجر به ایجاد لکه های رسوب مواد معدنی داخل آب بر روی ظروف میشود و قطعا صحنه خوشایندی نخواهد بود. بهترین راهکار در این شرایط این است که خشک کن ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید!

وجود غذا روی ظروف

اولین گام برای قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی، دستمال کشیدن داخل آنها و حذف باقی مانده های غذا می باشد. عدم توجه به این مساله باعث گرفتگی در فیلتر دستگاه و رخ دادن یکی از مشکلات ماشین ظرفشویی می گردد. علاوه بر تمیز کردن ظروف قبل از قرار دادن در داخل ماشین ظرفشویی، پیشنهاد می کنیم فیلتر دستگاه را هر چند وقت یکبار تمیز کنید.

تمیز کردن بیش از اندازه ظروف

یکی از اشتباه استفاده از ماشین ظرفشویی که اغلب افراد دچار میشوند، آبکشی ظروف به صورت دستی قبل از قرار دادن آنها به داخل دستگاه می باشد. این کار نه تنها زمان زیادی را به هدر می دهد، بلکه منجر به هدر رفتن آب نیز میشود.

قرار دادن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

قرار دادن ظروف پلاستیکی در دستگاه شاید منجر به خرابی ماشین ظرفشویی نشود، اما باعث خراب شدن ظروف می گردد. حرارات بالای آب داخل ماشین ظرفشویی بر روی ظروف پلاستیکی و همچنین ظروف به رنگ طلایی تاثیر می گذارند. سعی کنید این ظروف را با دست بشویید تا عمر بیشتری داشته باشند.