طریقه استفاده از قفل کودک لباسشویی / چگونه قفل کودک لباسشویی را فعال کنیم؟

قفل کودک قابلیتی است که در بیشتر ماشین لباسشویی های جدید و برخی از ماشین لباسشویی های قدیمی وجود دارد. این قفل برای محافظت از لباسشویی شما در برابر فشرده شدن دکمه ها توسط کودکان است.

child safety lock1 - طریقه استفاده از قفل کودک در لباسشویی / چگونه قفل کودک لباسشویی را فعال کنیم؟

نحوه باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی. قفل کودک یکی از قابلیت های ماشین لباسشویی است که‌ امروزه اکثر برند های تولید کننده بر روی محصول خود تعبیه می کنند. هم چنین در خیلی از مدل های قدیمی قفل کودک را می توان مشاهده کرد و در صورت نیاز از آن استفاده نمود.

قفل کودک به شما کمک خواهد کرد تا ماشین لباسشویی را در برابر فشردن دکمه ها توسط کودک محافظت کنید. همین طور سلامت ماشین لباسشویی در زمان کار کردن نیز تضمین خواهد شد.استفاده از قفل کودک در لباسشویی، به شما کمک خواهد کرد تا در صورت فشرده شدن دکمه ها توسط کودک، هیچ آسیبی به روند کار و فعالیت ماشین لباسشویی وارد نشود. همین طور از خراب شدن و آسیب دیدن و یا هنگ کردن ماشین لباسشویی جلوگیری خواهد شد.

زمانی که قفل کودک در لباسشویی را فعال می کنید، کلیه دکمه ها از کار افتاده و صرفا دکمه پاور فعال می باشد. همین طور لازم است بدانید که حتی پس از تمام شدن شستشو، قفل کودک غیر فعال نخواهد شد و کودک نمی تواند درب ماشین لباسشویی را باز کند. در این زمان شما باید قفل کودک را غیر فعال کنید تا امکان تخلیه دیگ لباسشویی و همین طور فشردن سایر دکمه ها برای شما میسر شود.

به طور کلی استفاده از قفل کودک در لباسشویی، ایمنی این وسیله را بالا تر برده و علاوه بر این که به کودک آسیبی وارد نمی شود، ماشین لباسشویی نیز در امان خواهد بود.همان طور که می دانید نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در لباسشویی، در برند های مختلف متفاوت است. به همین خاطر در ادامه به آموزش فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در 6 برند ماشین لباسشویی پر طرفدار پرداخته ایم. با دلگرم همراه باشید.

1. فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ

یک روش متداول برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودم در ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد که مرحبه به مرحله به توضیح آن پرداخته ایم: دکمه های temp و rinse/spin را برای مدت سه ثانیه به طور هم زمان فشار دهید.حال دکمه های – و + را به صورت هم زمان و برای مدت زمان 3 ثانیه نگه دارید.مجدد دکمه های temp و spin را در مدت زمان سه ثانیه فشار دهید.

شما توانستید به کمک این سه مرحله ساده، قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ خود را فعال و غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که برای فعال و غیر فعال نمودن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ باید فشردن مجدد همان دکمه ها را تکرار کنید و از فشردن دکمه های دیگر و امتحان نمودن راهکار های دیگر به شدت خودداری کنید.

2. نحوه استفاده کردن از قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی

فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی ال جی در مدل های مختلف، متفاوت است. در ادامه به توضیح هر کدام از این مدل ها و نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک خواهیم پرداخت:اگر ماشین لباسشویی شما ال جی درب از جلو است، دکمه child lock برای آن تعبیه شده است.

شما می توانید با فشار دادن این دکمه در مدت زمان سه تا پنج ثانیه قفل کودک ماشین لباسشویی خود را فعال و غیر فعال کنید. در برخی از ماشین لباسشویی های جدید ال جی که دارای دیگ هوشمند می باشد، شما باید دکمه Prewash / child lock را برای مدت زمان سه تا پنج ثانیه نگه دارید.

در این صورت می توانید قفل کودک را فعال و غیر فعال نمایید.در برخی از مدل های قدیمی تر ماشین لباسشویی ال جی، دکمه child lock وجود ندارد. شما می توانید برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک در این مدل ها، دکمه های temp و option را به صورت هم زمان و برای مدت زمان سه تا پنج ثانیه فشار دهید.

امکان دارد که در مدل های دیگر شما دکمه های wash و rinse را مشاهده کنید. می توانید برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک، این دو دکمه را برای مدت زمانی سه تا پنج ثانیه هم زمان فشار دهید.

3. آموزش استفاده از قفل کودک در ماشین لباسشویی میدیا

در صورتی که قفل کودک در ماشین لباسشویی میدیا فعال باشد، شما یک کلید را بر روی صفحه ماشین لباسشویی خواهید دید. اما اگر شاهده کد خطا بودید، باید جهت عیب یابی و تعمیر آن با نمایندگی تعمیرات لباسشویی میدیا تماس بگیرید.توجه داشته باشید که به طور کلی، قفل کودک در زمان فعال بودن بر روی ماشین لباسشویی میدیا، هیچ گونه کد اروری را برای شما به نمایش نمی گذارد.

مدل های مختلف ماشین لباسشویی، راهکار های مختلفی برای فعال و غیر فعال کردن قفل کودک دارند. در برخی از مدل ها باید دکمه استارت را برای مدت پنج ثانیه فشار دهید، تا قفل کودک فعال و غیر فعال شود. در غیر این صورت می توانید دکمه RPM را برای مدت زمانی نه ثانیه ای فشار دهید.

هم چنین در برخی دیگر از مدل های ماشین لباسشویی میدیا، می توانید دکمه های RPM و FINISHED را به صورت هم زمان و برای نه ثانیه فشار دهید تا قفل کودک فعال و غیر فعال شود. توجه داشته باشید که نباید هیچ گونه دکمه اضافی را فشار دهید و یا سعی کنید که با زور درب ماشین لباسشویی میدیا را باز نمایید.

4. چطور می توان از قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما استفاده کرد؟

ماشین لباسشویی پاکشوما در زمان شروع به کار با شنیدن صدای بوق، قفل کودک خود را فعال می کند. به همین خاطر بر روی نمایشگر این ماشین لباسشویی شما شاهده کد CL خواهید بود. توجه داشته باشید که این نوشته مربوط به قفل کودک است و هیچ ربطی به معیوب بودن دستگاه ندارد.همین طور اگر می خواهید قفل کودک را در ماشین لباسشویی پاکشوما به صورت دستی فعال و غیر فعال کنید، می توانید دکمه های rinse و prewash را به صورت هم زمان برای مدت زمانی سه تا پنج ثانیه فشار دهید.

هنگام خرید ماشین لباسشویی مثل سایر لوازم خانگی برقی ، باید دقت زیادی انجام دهیم تا دقیقا همان ماشین لباسشویی که نیاز داریم را تهیه کنیم. ویژگی ها و…

5. فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی زیمنس

نحوه فعال سازی قفل کودک در ماشین لباسشویی زیمنس کاری بسیار راحت است. چرا که شما می توانید با فشردن دکمه های + و – به صورت هم زمان و برای مدت زمانی سه ثانیه ای، قفل کودک را فعال و غیر فعال نمایید. توجه داشته باشید که حساسیت ماشین لباسشویی زیمنس بالا بوده و باید برای جلوگیری از آسیب به برنامه شستشو، قفل کودک فعال شود.

6. نحوه باز کردن و قفل کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو

نحوه استفاده کردن از قفل کودک در ماشین لباسشویی دوو، با یک مرحله و فشار دادن دکمه cl یا child lock برای سه تا پنج ثانیه امکان پذیر می باشد. اما برای غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دوو می توانید یکی از سه راهکار زیر را انتخاب کنید: فشار دادن هم زمان دکمه های temp و option برای مدت زمان سه تا پنج ثانیه. فشار دادن هم زمان دکمه های dry و delay timer برای مدت زمان سه تا پنج ثانیه .

فشار دادن هم زمان دکمه های spin و drying برای مدت زمان سه تا پنج ثانیه توجه داشته باشید که اگر با انجام هر سه مرحله گفته شده در بالا، باز هم درب ماشین لباسشویی دوو باز نشد، باید برای عیب یابی و تعمیر آن از یک تکنسین و متخصص کمک بگیرید.

نتیجه گیری استفاده از قفل کودک در لباسشویی

تا به این جا با نحوه استفاده از قفل کودک در انواع و اقسام لباسشویی ها مواجه شده اید؛ اما سوالی که پیش خواهد آمد این است که برای استفاده از قفل کودک در باقی ماشین های لباسشویی چه باید کرد؟ ما در این مقاله به برند هایی اشاره کردیم که معمولا نحوه به خصوصی از فعال سازی قفل کودک را دارند؛ در بسیاری از برند ها روشن کردن قفل کودک با فشردن دکمه child lock اتفاق میوفتد.

علاوه بر این قبل از این که به دنبال بررسی نحوه فعال کردن قفل کودک در لباسشویی خود باشید بهتر است ابتدا بررسی کنید که دستگاه شما این ویژگی را داشته باشد. استفاده از قفل کودک در لباسشویی به شما کمک خواهد کرد تا از متوقف شدن ناگهانی ماشین لباسشویی جلوگیری شود. همین طور به برنامه های شستشو آن آسیبی وارد نشود.