نکات طلایی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی به چه صورت است؟ در این مقاله به چگونگی تمیز کردن ماشین ظرفشویی می پردازیم. همانطور که مستحضر هستید این محصول خانگی به عنوان یکی از محبوب ترین لوازم خانگی به شمار می آید.

ezgif.com gif maker 5 - نکات طلایی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

شاید از خود بپرسید که دلیل محبوبیت این وسیله ی خانگی چیست؟ همه ی ما می دانیم که ماشین ظرفشویی زحمت شست و شوی ظرف ها را می کشد. تنها با زدن چند دکمه و تنظیمات اولیه ظروف شما تمیز خواهد شد. اما در برخی موارد ممکن است این وسیله ی خانگی یعنی ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز کردن داشته باشد. بنابراین در این مقاله نکات قابل توجهی در خصوص نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی به شما معرفی می کنیم. تا به وسیله ی این روش ظروف شما بوی بد نگرفته و کاملا تمیز در اختیار شما قرار گیرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با ما همراه باشید.

child smells dishwasher child smells dishwasher problems bad smell kitchen 209367931 - نکات طلایی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی از صفر تا صد

بسیاری از افراد بعد از خرید ماشین ظرفشویی در خصوص نحوه تمیز کردن آن سوالاتی را مطرح می کنند که ما در این مقاله به پاسخ آن ها می پردازیم. به طور کلی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید به موارد زیر نیز توجه کرد. در ادامه نحوه ی اجرای آن را به شما معرفی می کنیم:

  • مرحله ی اول: تمیز کردن ماشین ظرفشویی با آب و شوینده.
  • مرحله ی دوم: بخش های مربوط به آبکشی باید تمیز شود.
  • مرحله ی سوم: جرم گیری و رفع بوی بد ماشین ظرفشویی به همراه رسوب زدایی.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با آب و شوینده

اگر در خصوص نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی سوالی دارید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. به طور کلی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با آب و شوینده در وهله ی اول نیاز به سطل، آب و مایع ظرفشویی دارید. در واقع باید آب را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید. اگر لک های سرسختی بر روی ماشین وجود دارد بهتر است از شوینده های قوی تری استفاده کنید. آب را گرم کرده و حدودا یک قاشق غذاخوری مایع به آن اضافه کنید. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که از شیشه شور هم می توان استفاده کنید. با توجه به اینکه جنس بدنه استیل است ماشین ظرفشویی با استفاده از شیشه شور هم تمیز می شود.

این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که در هنگام تمیز کردن این محصول از ریختن آب بر روی درب جدا خودداری کنید. به این دلیل بسیاری از ماشین ها دارای بخش های مختلف الکترونیکی هستند. مطمئنا با پاشیدن آب به این قسمت ها ممکن است که بر اثر آب و رطوبت آسیب ببیند.

مورد دیگری که باید به آن اهمیت داده شود این است که قفسه ها و محل نگهداری ظرف را از داخل ماشین ظرفشویی خارج کرده و بشویید. همچنین محل تخلیه باید ضد عفونی و چربی زدایی شود. دقیقا محلی که در کف ماشین تعبیه شده است.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و قسمت آبکشی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی و قسمت آبکشی بسیار آسان است. در صورت وجود فیلتر ان را جدا کنید. از آنجایی که فیلتر ها مخصوص جمع آوری پسماند مواد غذایی است. به همین دلیل باید در صورت نیاز آن را تمیز و ضدعفونی کنید. به طور معمول در دفترچه راهنما می توان نحوه ی جداسازی آن را مشاهده کرد. لازم به ذکر است که بازوی آب پاش و سوراخ های آب باشد باید تمیز گردد.

housewife taking out clean dishware from dishwasher royalty free image 903658124 1560287857 950x477 - نکات طلایی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه ی تمیز کردن قسمت آبکشی به شرح زیر انجام می شود:

  • برای تمیز کردن فیلتر ها باید هر بخش در زیر آب تمیز کرده تا رسوب و هر چیز اضافه ی دیگری پاک شود. پس از تمیز کردن آن با حوله ی مخصوص یا اسفنج فیلتر را تمیز کنید. پیشنهاد می گردد از مسواک کهنه برای تمیز کردن ماشین استفاده نمایید.
  • بازوی آبکشی مانند پروانه پلاستیکی است که در وسط ماشین می توانید آن را پیدا کنید. بعد از بالا کشیدن آن از نقطه ی اتصال به راحتی جدا می شود. پس از انجام آن تمام خرده های غذا را به منظور تمیز شدن بهتر آبکشی کنید.
  • نکته ی قابل توجه این است که اگر ظرف های شما مرطوب نبوده و به طور کامل تمیز نشدند. این احتمال وجود دارد که بازوی شوینده ی شما با مشکل مواجه شده باشد.

جرم گیری و رسوب زدایی

  • سقف بالایی ماشین را با سرکه تمیز کنید.
  • ماشین را بر روی گرم ترین حالت ممکن قرار داده و حالت آب را انتخاب نمایید.
  • بر روی کف ماشین ظرفشویی جوش شیرین بریزید تا در هنگام شستشو تمیز گردد.
  • بهتر است آب داغ را برای تمیز کردن ماشین در نظر بگیرید.
  • برای اینکه ماشین ظرفشویی کاملا تمیز شود بر روی کف ماشین مقدا کمی سفید کننده بریزید.

راهکارهای ساده برای ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی

بسیاری از افراد در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی سوالاتی می پرسند. ما در این قسمت راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم که به وسیله ی آن می توانید ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید. مطمئنا ضدعفونی کردن این محصول می تواند به شست و شوی دقیق و تمیز ظرف ها کمک کند. به طور کلی راهکارهای ساده و آسان برای ضدعفونی کردن ظروف به شرح زیر است:

P170116 1z 950x712 - نکات طلایی در مورد نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

  • ضدعفونی کردن ماشین با استفاده از سرکه.
  • فیلتر ماشین باید ضدعفونی و تمیز شود.
  • برنامه ی درست و صحیح برای شستشو در نظر گرفته شود.
  • ظروف باید چیدمان مناسب و صحیح داشته باشد.
  • بهتر است از بوگیر در داخل ماشین استفاده شود.
  • انتخاب شوینده ی مناسب و باکیفیت برای ماشین بسیار ضروری است.
  • همیشه باقی مانده غذا را از روی ظروف پاک کنید.