دلیل خنک نکردن یخچال چیست؟ / علت سرد نکردن یخچال + راه حل

Refrigerator Not Cooling 950x534 - دلیل خنک نکردن یخچال چیست؟ / علت سرد نکردن یخچال + راه حل

دلیل خنک نکردن یخچال چیست؟ یخچال از معدود لوازم منزل است که به طور ۲۴ ساعته و دائمی در حال فعالیت است. پس خرابی در این دستگاه به دلیل اینکه می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شما شود بسیار مهم خواهد بود. در همین راستا می توان ادعا کرد یکی از مهم ترین مشکلات یخچال، خنک نکردن آن است. در ادامه با ما باشید تا به علت سرد نکردن یخچال و راه حل آن بپردازیم.

بررسی ۶ علت خنک نکردن یخچال

طبیعتاً خنک نشدن یخچال نمی تواند تابع یک علت باشد و دلایل مختلفی دارد، در همین راستا در این بخش برای متوجه شدن همه علت های خنک نکردن یخچال، قصد داریم تا به بررسی ۶ علت خنک نکردن یخچال بپردازیم:

  1. ایراد در برق رسانی دستگاه

  2. خرابی در ترموستات دستگاه

  3. محل قرار گیری نامناسب یخچال

  4. خرابی در رله و کمپرسور یخچال

  5. خرابی در برد الکترونیکی یخچال

  6. وجود مشکل شارژ گاز در یخچال

در ادامه به صورت جزء به جزء به بررسی این مشکل ها خواهیم پرداخت:

ایراد در برق رسانی دستگاه چگونه منجر به خنک نکردن یخچال خواهد شد؟

یکی ز اصلی ترین و اساسی ترین دلایل خنک نکردن یخچال بروز اتصالی و یا قطعی در سیم کشی می باشد چرا که قطعی و قطع و وصل شدن جریان برق اجازه کارکرد مداوم را به موتور نمی دهد و موتور فرصت کافی برای خنک کردن یخچال را ندارد.

در همین راستا به شما توصیه می کنیم تا قبل از هر چیز دیگری سیستم انتقال برق یخچال خود را چک نمایید.

خرابی ترموستات یخچال یکی از علل خنک نکردن یخچال

ترموستات یخچال وظیفه تنظیم دمای دستگاه را دارد، ترموستات با تشخیص دمای یخچال به موتور هشدار خاموش شدن می دهد و در صورتی که ترموستات قابلیت تشخیض دمای مناسب خود را از دست بدهد و هشدار های لازم را به موتور ندهد یا موتور بیش از حد کار کرده و یا پس از اتومات کردن، به طور کلی ادامه به کار نخواهد داد، به همین دلیل بروز خرابی در ترموستات می تواند یکی از علل خنک نکردن یخچال باشد.

محل قرار گیری نا مناسب دستگاه یکی از دلایل خنک نکردن یخچال

یخچال یکی از لوازم برودتی است که وظیفه خنک کردن مواد غذایی را دارد، معمولا روی دفترچه راهنمای استفاده از یخچال های مختلف این نکته نوشته شده که دمای محیط قرار گیری یخچال باید چند درجه باشد، گاهی اوقات مصرف کنندگان با قرار دادن یخچال در میان لوازم حرارتی نظیر آبگرمکن و اجاق گاز حرارت بدنه یخچال را بالا می برند که این موضوع می تواند منجر به افزایش دمای درون یخچال هم بشود.

به شما توصیه می کنیم تا یخچال های خود را درون قاب هایی که در آشپزخانه برای آن ها طراحی شده قرار دهید و از قرار دادن یخچال در کنار لوازم حرارتی و برقی دیگر جلوگیری کنید، چرا که انتقال گرما به بدنه یخچال می تواند یکی از دلایل خنک نکردن یخچال باشد.

خرابی در رله و کمپرسور دستگاه یکی از علل خنک نکردن یخچال

رله موتور وظیفه روشن کردن و انتقال انرژی را به موتور دارد، موتور هم وظیفه تبدیل گاز به مایع و پمپاژ آن در جریان کل یخچال را دارد تا این کار دمای این دستگاه را کاهش دهد، در صورتی که رله با خرابی مواجه شود و یا خود موتور با مشکل مواجه باشید قطعا فرایند سرد کردن یخچال با مشکل مواجه خواهد بود.

Picture1 1 300x160 - دلیل خنک نکردن یخچال چیست؟ / علت سرد نکردن یخچال + راه حل

خرابی در برد الکترونیکی چگونه منجر به خنک نکردن یخچال خواهد شد؟

کارکرد تمامی قطعات یخچال در این دستگاه زیر نظر برد الکترونیکی می باشد و بروز خرابی در برد الکترونیکی دستگاه می تواند منجر به کار نکردن فن دستگاه و از بین رفتن تهویه یخچال و جلوگیری از دیفراست صحیح شود که در هر دو صورت دمای یخچال کاهش می یابد، به همین علت هم خرابی در برد الکترونیکی دستگاه می تواند یکی از علل خنک نکردن یخچال باشد.

مشکل شارژگاز دستگاه یکی از علل خنک نکردن یخچال

گازی که موتور آن را باید به مایع تبدیل کند و در کل یخچال پمپاژ کند همان گازیست که در مخزن گاز وجود دارد، گاز هوا گرم یخچال را میگیرد و گاز مبرد سرد را تحویل موتور کمپرسور می دهد، در صورت کم بودن گاز خبری از گاز مبرد سرد نیست و هوای گرم جذب موتور می شود که هیچگونه تاثیری در سرد کردن یخچال ندارد، از همین رو می توان مشکل شارژ گاز را یکی از علل خنک نکردن یخچال دانست.

علاوه بر این توجه داشته باشید که مشکل شارژ گاز فقط مربوط به کم بودن آن نیست و می تواند از زیاد بودن آن هم باشد.

برای تعمیر لوازم خانگی خود کافی است با خدمات پشتیبان تماس بگیرید.

خدمات پشتیبان در اسرع وقت و با کمترین هزینه ممکن مشکلات شما را رفع می کند.