علت صدای بیش از حد ماشین لباسشویی

با گذشتن عمر ماشین لباسشویی بر اثر استهلاک آن ممکن است ماشین لباسشویی در حین کار صدای زیادی بدهد که میزان و نوع صدا با توجه به برند های مختلف متفاوت می باشد برای رفع این مشکل باید یکسری کارها انجام دهید اگر باز هم درست نشد می توانید با یک متخصص مشورت کنید کارشناسان خدمات پشتیبان برای خدمات رسانی به شما عزیزان حاضرند

علت صدای ماشین لباسشویی می تواند از خرابی بیلبرینگ، خرابی پمپ تخلیه ی دستگاه، اختلال در فنر های نگهدارنده، پاره شدن تسمه، خرابی فول چرخاننده ی ماشین لباسشویی، آسیب دیدن وزنه های بالانس کننده ی وزن ماشن لباسشویی و یا تراز نبودن محل قرارگیری دستگاه باشد. با توجه به صدایی که می شنوید مشکلات متفاوت بوده و راه های مختلفی برای رفع آن ها وجود دارد.

 


علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی


صدای خرخر ماشین لباسشویی

اگر از ماشین لباسشویی صدای خرخر بیاید می تواند دلیلش گرفتگی لوله تخلیه باشد

 

صدایی شبیه ماشین سنگین

گاهی پیش می آید که ماشین لباسشویی صدایی شبیه به صدای ماشین های سنگین ایجاد کند. در ان مواقع قسمت های مسدودکننده ای که در داخل دستگاه به کاررفته اند و نقش آن ها این است که وزن غلطک ماشین را سمت پایین بدنه بیاندازند ، دچار مشکل شده اند.معمولا یک وزنه  در بالای غلطک است و دیگری زیر آن و یا اطرف جای می گیرد. هر دوی آن ها روی هم تقریبا 35 کیلوگرم هستند که وزن ماشین لباسشویی را بالانس می کنند. زمانی که بلوک ها لق می شوند صدایی مانند تیک آف هواپیما تولید می کنند. برای بررسی شرایط بوجود آمده باید دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. با سفت کردن غلطک ها مشکل برطرف خواهد شد.

صدایی شبیه برخورد اشیای فلزی

زمانی که صدایی مانند برخورد یک اشیاء فلزی به صورت مداوم بیاید، در قسمت واشر تخلیه و یا لاستیکی که دور درب ماشین لباسشویی تعبیه شده است، جسمی مانند کلید، سکه، حلقه و یا وسایل ریزی گیر کرده باشند که هنگام شست و شو به بدنه برخورد می کنند و صدای کلیک مانندی را ایجاد می کنند. کافیست واشر و درب لباسشویی خود را چک کنید تا مشکل حل شود.

 


علت بیرون آمدن کف از جا پودری ماشین لباسشویی


صدای یاطاقان ماشین لباسشویی

یا طاقان ماشین لباسشویی که در آن توپ ها فلزی کوچکی وجود دارد که باعث چرخش دیگ لباسشویی می شوند زمانی که این یاطاقان ها بشکنند توپ های داخل آن ها بیرون ریخته و صدایی مانند خرد شدن قطعه ای را تولید می کنند. کافیست یاطاقان ها را عوض کنید تا این مشکل برطرف شود اگر برای رفع این مشکل اقدام نکنید ممکن است که ماشین لباسشوییتان به طور کلی خراب شود

لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی

گاهی پیش می آید که لرزش ماشین لباسشویی آنقدر زیاد است که شبیه به صدای ویبره ی بسیار بلندی می شود. در این حالت این صدا احتمالا از خرابی موتور درایو که در قسمت جلوی ماشین لباسشویی قرار گرفته است. وظیفه  آن انتقال جریان و نظارت بر چرخش کیسه است. در صورت خرابی این قسمت صدای ناشی از اختلال با یک بوی سوختگی ناخوشایند خواهد بود. اختلال در این قسمت پره هایی که در درایو موتور قرار دارند هم از کار می افتند. ممکن است باطری یا خازن باد کرده باشند سیم موتور شما را به درایو می رساند. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و بعد به بررسی این مشکل بپردازید و اگر مشکل از باتری بود، برای تعویض آن از یک متخصص کمک بگیرید. می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا برای حل مشکل به شما کمک کنند و در صورت لزوم در محل مورد حاضر شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *